به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاعپرس، «محمد یقینی» مدیرعامل جدید مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در نشست خبری نمایشگاه تخصصی «سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران» با بیاناینکه نوشتافزار ایرانی اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ سالی است که شکل گرفته و صاحب هویت شده است.
وی افزود: طی تجربههایی که در موضوع نوشتافزار ایرانی داشتیم چند گزاره برای ما به اثبات رسیده است. اول اینکه مردم و مصرف کننده ـ شامل خانواده، کودک و نوجوان ـ وقتی محصول باکیفیت و مناسب با همهی آنچیزی که برای مصرف و جذابیت شامل آشنا بودن و نقش الگو قرار داشتن را برای مخاطب را داشته باشد، حتما مورد استقبال قرار میگیرد.
مدیرعامل جدید مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی عنوان کرد: درخصوص محصولات ایرانی پیش قضاوتی وجود ندارد که لزوماً بهخاطر خارجی یا ایرانی بودن یک محصول مورد استقبال و یا عدم استقبال قرار گیرد. این مسئله در کاراکترها و محصولات متعددی به ما اثبات شده است که اگر بتوانیم زنجیره تولید کاراکتر و محتوا را تکمیل کنیم، در حوزههای مختلف کودک و نوجوان واقعاً موفق شدن یک مسیر اثبات شده است.
مدیرعامل جدید مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی از فعالیت بیش از ۱۰۰ تولید کننده نوشتافزار ایرانی اسلامی خبر داد و گفت: این مجموعهها تلاش میکنند همین فرهنگ و زنجیره را توسعه دهند، اما متاسفانه حجم تولیدات و قدرت زنجیرههای قبلی به قدری نیست که بتواند همهی نیاز تنوع محصولات و ذائقهها را پوشش دهد.
یقینی ضمن دعوت اهالی صنایع برای سرمایهگذاری در تولید محصولات فرهنگی مرتبط با کودک و نوجوان عنوان کرد: بهلحاظ سرمایهگذاری اقتصادی و اهمیت فرهنگی همه دستگاهها و حتی بخشخصوصی میتواند به صنایع فرهنگی مرتبط با کودک و نوجوان دقت و توجه داشته باشد تا در همه صنایع فرهنگی کودک و نوجوان ازجمله پوشاک و مباحث خدماتی مثل رستورانها و شهربازیها بتوانیم قویتر روبه جلو باشیم.
انتهای پیام/ 121