معاون اقتصادی رئیس جمهور:

تحول فرهنگی لازمه درخشش ایران است/ سهم ایران از نوشت‌افزار باید ۳۰ میلیارد دلار باشد

رضایی تحول فرهنگی را لازمه درخشش کشورمان دانست و گفت: سهم ایران از نوشت‌افزار باید ۳۰ میلیارد دلار باشد.
کد خبر: ۵۰۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ - 13February 2022

تحول فرهنگی لازمه درخشش ایران است/ سهم ایران از نوشت‌افزار باید ۳۰ میلیارد دلار باشدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهور در آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، اظهار داشت: در ایجاد یک حرکت نو در فضای فرهنگی کشور اسلامی تشکر می‌کنم و امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشد تا یک نهضت در این زمینه برای نوجوانان و جوانان ایجاد شود.

وی انقلاب اسلامی را یک سرمایه بزرگ دانست و تاکید کرد: ملت ایران برای حفظ انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری بزرگی کرده است. در این نهضت سرمایه‌گذاری گذشتگان از مشروطه تا به امروز تجلی پیدا کرده است که عصاره آن در ۲۲ بهمن به ملت هدیه داده شد.

معاون اقتصادی رییس جمهور تصریح کرد: مقاومت ملت ایران در برابر دشمن کربلای دوم است؛ یک بغض تاریخی انباشته شده‌ی ۳۰۰ ساله پشت مقاومت ملت ایران قرار دارد، بنابراین انقلاب اسلامی آغاز تحولات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای رقم خوردن یک تمدن است.

رضایی تاکید کرد: ملت ایران آماده رسیدن به آینده درخشان خود است که لازمه این کار، تحول فرهنگی است که از خانه و مدرسه آغاز می‌شود. در فرهنگ بخش عظیمی از مبارزه ما باقی مانده است.

وی به شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر به آمریکای لاتین رییس جمهور این کشور وقتی از حاج قاسم سلیمانی یاد کرد خانم او به نشانه احترام دست روی سینه گذاشت.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به جایگاه مهم نوشت‌افزار‌ها در دنیا اظهار داشت: نوشت‌افزار‌ها در اقتصاد به‌نام صنایع خلاق مشهورند. بازار این صنایع در دنیا ۲۷۰۰ میلیارد دلار است که ما در ایران باید حداقل ۳۰ میلیارد دلار در بازار بین‌المللی سهم داشته باشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: ما در بحث نظامی کشور‌های منطقه را آموزش می‌دهیم، اما چرا در نوشت‌افزار سهم خودمان را نداریم درحالی که دنیا علاوه بر بهره اقتصادی از این حوزه، ایدئولوژی خودش را صادر می‌کند.

وی با تاکید براینکه بیداری مجدد در همه زمینه‌ها به‌خصوص در زمینه فرهنگ در ایران لازم است، گفت: همه فشار‌ها برای این است که به ما بگویند کافی است و کنار بکشید، اما اینجا نقطه پیروزی ماست که باید راه را ادامه دهیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها