جبلی در بازدید از الگونما:

الگوهای ایرانی اسلامی عناصر هویت‌ساز مغفول ما هستند

رئیس سازمان صدا و سیما ضمن بازدید از نمایشگاه الگونما، بر لزوم بهره برداری از ظرفیت عناصر هویت‌ساز ایرانی - اسلامی در تولید نگرش و فرهنگ تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ - 23January 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما ضمن بازدید از نمایشگاه الگونما درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت که خوشبختانه در فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی ما عناصر هویت ساز بسیاری وجود دارد، اما در تبدیل این الگوها و عناصر هویت ساز به نمادهایی که تولیدکننده رفتار، نگرش و فرهنگ ملی و مذهبی ما باشد، فاصله زیادی تا وضعیت مطلوب داریم.

وی در رابطه با نقش سازمان صدا و سیما در گفتمان سازی این موضوع گفت: ما در سازمان صدا و سیما تا به حال تجربه خوبی در خلق این شخصیت ها و حمایت از کاراکترهایی که در چرخه تولید قرار گرفته اند، داشته ایم اما در تبدیل این شخصیت ها به عناصر تاثیرگذار بر جامعه و تجاری سازی آن ها، به کار جدی و گسترده تری نیاز داریم.

الگوهای ایرانی اسلامی عناصر هویت‌ساز مغفول ما هستند

رئیس سازمان صدا و سیما در رابطه با جریان 10 ساله تولید محصولات کاراکترمحور توسط مجمع نوشت افزار ایرانی -اسلامی اظهار داشت: با توجه به این که در دنیای امروزه ما در یک فضای نابرابر به لحاظ فرهنگی به سر می بریم و محصولات فرهنگی کشورهای جهان سلطه به وسیله قدرت رسانه در تمام دنیا نفوذ کرده است، این حرکت یک حرکت امیدوارکننده و بسیار ارزشمند است.

جبلی در پایان افزود: البته به لحاظ ابعاد کار علاوه بر حوزه نوشت افزار، ما باید در حوزه های بزرگتر تجاری سازی از جمله پویا نمایی، فیلم، سریال و محصولاتی که مورد نیاز قشر کودک و نوجوان هست نیز ورود کنیم.

براساس این گزارش، نمایشگاه «الگونما»، نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران است که به بررسی تخصصی فرایندها، ابعاد، وضعیت امروز ایران و جهان و چشم انداز مطلوب حوزه کاراکتر و شخصیت می‌پردازد.

الگوهای ایرانی اسلامی عناصر هویت‌ساز مغفول ما هستند

این نمایشگاه به همت مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور از ۲۸ دی‌ماه الی ۱۲ بهمن‌ماه در مجمتع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار