سردار کارگر در بازدید از نمایشگاه الگونما:

داستان قهرمانان ملی باید به زبان کودک و نوجوان بیان شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بازدید از نمایشگاه الگونما بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی شهیدانی نظیر حاج قاسم سلیمانی و محسن حججی به زبان کودک و نوجوان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۰ - 24January 2022

داستان قهرمانان ملی باید به زبان کودک و نوجوان بیان شودسردار «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه الگونما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ضعف زیاد فرهنگی کشورمان در حوزه شخصیت‌پردازی اظهار داشت: در فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌هایی که درست می‌کنیم، مخاطب قرار دادن نوجوانان مسئله مهمی است. ما باید با ادبیات و زبان نوجوانان و جوانان محتوا تولید کنیم.

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن بیان اهمیت استفاده از شخصیت‌های بومی و ملی افزود: شخصیت انسان‌ها از کودکی و مخصوصا زیر هفت سال شکل می‌گیرد. ما می‌توانیم با قهرمانانی مانند حاج قاسم سلیمانی، شهید فهمیده و شهید حججی و با اضافه کردن بُعد جذابیت به آن‌ها از صنایع فرهنگی بیشترین بهره‌ را ببریم.

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی گفت: یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم، راهیان نور است. شما اگر بتوانید یک یا دو میلیون نفر را در مسئله راهیان نور با صنایع فرهنگی جذب کنیم خیلی تاثیرگذار است.

سردار کارگر در ادامه با انتقاد از وضعیت صنایع فرهنگی در ایران بیان کرد: مسئله صنایع فرهنگی یکی از مسائل فوق العاده مهم است که فقط به نوشت افزار محدود نمی‌شود. در اصل سبک زندگی بچه‌ها، باید تحت تاثیر قرار بگیرد. کیف بچه‌ها، لباس و... باید از الگوهای بزرگ جامعه الهام گرفته باشد.

به گزارش دفاع‌پرس، نمایشگاه «الگونما» در حوزه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران است که به بررسی تخصصی فرایندها، ابعاد، وضعیت امروز ایران و جهان و چشم انداز مطلوب حوزه کاراکتر و شخصیت می‌پردازد.

این نمایشگاه به همت مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور از ۲۸ دی‌ تا ۱۲ بهمن‌ در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار