اختتامیه نمایشگاه «الگونما» برگزار شد؛

وزیر ارشاد: شاهد شکوفایی سبک زندگی ایرانی خواهیم بود

اسماعیلی گفت: طی چندسال آینده شاهد شکوفایی سبک زندگی ایرانی اسلامی بر پایه‌های عمیق فرهنگی خواهیم بود.
کد خبر: ۵۰۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ - 01February 2022

وزیر ارشاد: شاهد شکوفایی سبک زندگی ایرانی خواهیم بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده «الگونما» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد برگزار شد.

در ابتدا، محمدمهدی اسماعیلی درخصوص نمایشگاه الگونما اظهار داشت: این نمایشگاه رویداد خوبی برای کسانی است که دغدغه فرهنگ دارند؛ فضایی که در الگونما نمایش داده شده است یک تصویر واقعی از واقعیت جامعه است که هر مسوول فرهنگی ناگزیر به آشنایی با آن است.

وی تصریح کرد: وزارت ارشاد طی برگزاری این رویداد سعی کرده مسوولین دولتی را به نمایشگاه دعوت کند چراکه این نمایشگاه نتیحه یک نظام آمایشی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تغییر سبک زندگی از وضعیت فعلی به سمت فرهنگ اصیل ایرانی رویکرد وزارت ارشاد است که باید طی چند سال اینده رقم بخورد.

اسماعیلی افزود: به‌لحاظ بودجه و توان مالی در برابر جریان ضدفرهنگی در شرایط نابرابری قرار داریم، اما سعی خواهیم تا چند سال آینده تغییر جدی در سبک زندگی و ارتباط با ریشه‌های ایرانی اسلامی ایجاد کنیم.

وی با تاکید براینکه الگونما یک تصویر واقعی از شرایط فرهنگی کشور است، گفت: دولت سیزدهم سه هزار میلیارد بودجه برای اتمام پروژه‌های گذشته‌ی فرهنگی سراسر کشور اختصاص داده است.

وزیر ارشاد محیط جامعه و خانواده را دغدغه نمایشگاه الگونما معرفی کرد و افزود: تجربه‌ی نوشت‌افزار‌های ایرانی با جذب ۴۰ درصد بازار داخلی کار مهمی بود که با کیفی‌سازی محصولات صورت گرفت.

اسماعیلی اظهار داشت: برای گسترش محصولات سبک زندگی و صنایع فرهنگی نیازمند اراده‌های به‌هم پیوسته و معتقد به ارزش‌های ایرانی اسلامی هستیم.

وی به شخصیت‌های ملی مذهبی کشورمان اشاره کرد و گفت: کاراکتری مثل حاج قاسم که انقلاب را از تنگای منطقه به جایگاه برجسته رسانده جلوی چشم ماست که می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وزیر ارشاد گفت: مطمئن هستم با رویش‌های انقلاب گام بلند برداشته خواهد شد و وزارت فرهنگ در خدمت مجموعه‌های مردمی است و طی سال‌های آینده شاهد شکوفایی سبک زندگی ایرانی اسلامی بر پایه‌های عمیق فرهنگی باشیم.

اسماعیلی تاکید کرد: با توجه به هم‌گرایی مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی امروز بهترین وضعیت مربوط به جریان انقلاب است و همه اصناف در کنار هستیم تا دشمن را در زمینه سبک زندگی به زانو در آوریم.

امامی: برنامه زیست‌بوم فرهنگی تدوین شد

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و رییس این نمایشگاه گفت: امروز گروهی از فعالین رشته‌های فرهنگی و هنری و لوازم تحریر و مسوولین در این مراسم حضور دارند که نشان می‌دهد این لوازم دربرگیرنده سبک زندگی است.

وی تاکید کرد: آینده ایران جوانان هستند و اگر بخواهیم کاری برای آینده ایران بکنیم نیازمند یک فرماندهی ناملموس هستیم تا خانواده‌های ایران را نجات دهند.

رییس نمایشگاه الگونما به تجربه موفقیت نوشت‌افزار‌های ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: جشن گرفتن برای انقلاب یعنی اینکه کار‌های نکرده را تذکر بدهیم و بخاطر همین ما اختتامیه را امروز ۱۲ بهمن برگزار کردیم.

امامی گفت: با ۳۰ واحد تولیدکننده و مجموعه‌های فرهنگی صنف، قرارگاه محصولات فرهنگی را تشکیل داده‌ایم و برنامه زیست‌بوم فرهنگی را تدوین کنیم.

حسینی: آماده جهش در محصولات فرهنگی هستیم

در ادامه این مراسم سید محمد حسینی ضمن تشریح نمایشگاه الگونما گفت: این نمایشگاه دستاورد حدود ۱۰ سال تلاش مستمر است که تک و تنها در مجموعه‌ای مردمی دنبال کردم.

وی تاکید کرد: الگونما دارای دانش بومی محصکلات سبک زندگی است و اگر دولت حمایت مورد نیاز را انجام دهد اماده جهش هستیم تا بتوانیم بخشی از قهرمانان‌مان که در دنیا بی‌نظیر هستند را معرفی کنیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها