نماینده مردم خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی:

شهدای روحانی پرچمداران حرکت عظیم انقلاب اسلامی بودند

حجت‌الاسلام «نیک‌بین» گفت: شهدای روحانی، حجره‌نشینی را اختیار نکردند بلکه تحصیل علم و معرفت را زیر آتش تیربار، توپ و تانک دشمن انتخاب کردند و بهترین درس را در کربلای عشق آموختند، بر همین اساس شهدای روحانی پرچمدار حرکت عظیم انقلاب بودند که انقلاب از قم آغاز شد و در دفاع مقدس تداوم داشت.
کد خبر: ۵۰۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ - 16January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، یادواره هشت شهید روحانی روستای دهنو از توابع شهرستان خلیل‌آباد با حضور حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «جواد نیک‌بین» نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدا شب گذشته در حسینیه ابوالفضلی روستای دهنو برگزار شد.

حجت‌الاسلام نیک‌بین در این مراسم اظهار داشت: شهدای روحانی قدم‌های استواری در مسیر ثبات دین برداشتند و همیشه در حرکت برای فتح قله‌های رفیع کشور بودند.

وی افزود: شهدای روحانی، حجره‌نشینی را اختیار نکردند بلکه تحصیل علم و معرفت را زیر آتش تیربار، توپ و تانک دشمن انتخاب کردند و بهترین درس را در کربلای عشق آموختند، بر همین اساس شهدای روحانی پرچمدار حرکت عظیم انقلاب بودند که انقلاب از قم آغاز شد و در دفاع مقدس تداوم داشت.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ویژگی‌های شاخص شهدای روحانی اشاره کرد: شهدای روحانی عامل و عالم بودند و به آنچه که می‌گفتند عمل می‌کردند، آنها در بین مردم حضور داشتند و در حل مشکلات جامعه نقش‌آفرینی می‌کردند، اگر روحانیت از مردم جدا شود قطعاً رو به سقوط خواهد رفت.

نیک‌بین با تأکید بر اینکه شهدای روحانی می‌دانستند که چگونه باید حرکت انقلاب و نظام اسلامی را تداوم ببخشند، بیان داشت: ساده‌ترین زندگی و کمترین حقوق و دریافتی از منابع ملی و بیت‌المال مربوط به حوزه‌های علمیه و طلاب است و هیچگاه هم هیچ مدافعی ندارند و فقر مادی به معنای خاص خود، فخر طلبه است و حوزه علمیه در نهایت تنگدستی، نهایت بزرگی را دارد و بیشترین خدمت را به نظام اسلامی و انقلاب اسلامی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار