نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

نقش مؤثر شهید نواب صفوی در شکل‌گیری انقلاب

آیت‌الله «محمدی لائینی» با اشاره به مجاهدت شهید نواب صفوی و گروه فدائیان اسلام گفت: این شهید جایگاه والایی دارد؛ چراکه در عصر خفقان، حرکت انقلابی‌اش را برای ایجاد تحول انقلابی آغاز کرد و اولین جرقه‌های جهاد و انقلاب را رقم زد.
کد خبر: ۵۰۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ - 21January 2022

حمله کمونیست‌ها به «آمل» نتیجه عدم شناخت‌شان به «اسلام» بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ساری با توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند دنیا را به همه می‌دهد؛ چه دوست و چه دشمن؛ اما دین خود را به کسانی که دوستش دارند، می‌دهد.

وی با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام راحل افزود: نماز انسان را از تکبر و غرور بازمی‌دارد و بسیار در کبرزدایی مهم است؛ همچنین زکات باعث فراوانی رزق و روزی می‌شود.

محمدی لائینی با گرامیداشت روز زن و بیان اینکه باید به سنت ازدواج توجه داشته باشیم و بالا بردن سن ازدواج از سوی خانواده‌ها بر خلاف سنت پیغمبر است، خاطرنشان کرد: خانواده‌های مذهبی و دیندار هم در پیروزی از سنت‌های غلط غربی سنت پیغمبر و دین را کنار گذاشتیم و این کار پسندیده‌ای نیست.

امام جمعه ساری با گرامیداشت سالروز شهادت شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام بیان کرد: جایگاه این گروه و این شهدا و این شهید والاست؛ چراکه در عصر خفقان، نواب صفوی حرکت انقلابی‌اش را برای ایجاد تحول انقلابی آغاز کرد و اولین جرقه‌های جهاد و انقلاب را رقم زد.

وی با گرامیداشت سالگرد آیت الله نظری تصریح کرد: به این مناسبت سفر آیت الله اعرافی را به استان داشتیم که پر خیر و برکت بود. 

محمدی لائینی با بیان اینکه ششم بهمن یادآور حماسه مردم آمل در مقابل انسان‌های خدانشناس بود که در دفاع از شهر و نظام و انقلاب صورت گرفت، گفت: امام راحل در وصیت‌نامه خود به اسم از این شهر یاد کرد و فرمود که اگر این عده‌ای که در جنگل بودند، اسلام را فهمیده بودند به آمل حمله نمی‌کردند؛ عده‌ای منافق و کمونیست به شهر حمله کردند و عده‌ای را به شهادت رساندند و مردم هم در مقابله با آنان افتخار بزرگی را آفریدند.

امام جمعه ساری سپس با اشاره به تودیع و معارفه فرماندار ساری و تقدیر از فرماندار گذشه و تبریک به فرماندار جدید عنوان کرد: این مدیریت‌ها و پست‌ها باید تغییر کند و ابتکار و خلاقیت به نفع جامعه است.

وی همچنین با اشاره به فرمایش امام راحل درباره حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: از این خانواده چند تا آدم زبده به جامعه تحویل شد و ما هم باید فرزندانی را تربیت کنیم و خانواده‌هایی را شکل بدهیم که در هر موقعیت حاضر به دزدی و تجاوز به بیت‌المال و منابع طبیعی نباشند.

محمدی لائینی در ادامه با اشاره به تجاوز به حریم رودخانه چالوس و ساخت و ساز غیر مجاز گفت: بستر رودخانه‌ها، تالاب‌ها، دریاها، کوه‌ها و منابع طبیعی توسط اشخاص و دستگاه‌ها به ناحق مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد و اگر خانواده‌ها مثل خانواده حضرت زهرا (س) باشند، حاضر به این تعرض و تجاوز نمی‌شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه در سالروز قرار داد ننگین رویترز هستیم، خاطرنشان کرد: عالم بزرگ «ملاعلی کنی» در مقابل این قرارداد قیام کرد و به عظمت مجاهدان و رزمندگان در دفاع مقدس و دفاع از حرم و ملت ایران چهل و چند سال انواع فشارهای دشمن را تحمل کرد و زیر بار چنین قراردادهای ننگین نرفت و زیر بار قرارداد ننگین برجام هم نخواهیم رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها