شاه‌حسینی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ضرورت اختصاص بودجه تولید برای «جشنواره فیلم رسام»/ آموزش باعث اعتماد به‌نفس فیلمسازان جوان می‌شود

داور سومین جشنواره رسام با اشاره به ضرورت اختصاص بودجه تولید برای «جشنواره فیلم رسام»، گفت: آموزش باعث ایجاد اعتماد به‌نفس فیلمسازان جوان خواهد شد لذا اگر روند آموزش جدی گرفته شود، هزینه و زمانی که صرف جشنواره رسام می‌شود، هدر نمی‌رود.
کد خبر: ۵۰۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۰ - 25January 2022

ضرورت اختصاص بودجه تولید برای «جشنواره فیلم رسام»/ آموزش باعث اعتماد به‌نفس فیلمسازان جوان می‌شودولی منصوریان/ «انسیه شاه‌حسینی» کارگردان سینما و داور سومین «جشنواره فیلم رسام» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره آفت مجموعه‌های فرهنگی در حوزه تولید آثار هنری، اظهار داشت: طی چند سال گذشته کمبود بودجه و اعتبار در دستگاه‌های فرهنگی روندی را شکل داده که منجر به کاهش چشم‌گیر تولیدات هنری شده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تولید در حوزه فیلم و سینما مشهودتر از همه‌ی حوزه‌های فرهنگی است، ادامه داد: امیدواریم با رویکرد دولت جدید و با تزریق بودجه و دغدغه بیشتر مسوولین فرهنگی، تولید احیا شود چراکه تنها با رونق تولید آثار سینمایی است که جشنواره‌ها به نقطه‌ی مطلوب مورد نظر می‌رسند.

مراکز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تولید کننده فیلم باشند

این کارگردان سینما حمایت از فیلمسازان جوان را مورد تاکید قرار داد و گفت: آرزوی می‌کنم از فیلمسازان جوان به‌خصوص در شهرستان‌ها حمایت ویژه صورت گیرد چراکه این جوانان چراغ راه این جشنواره هستند. اگر تولید رونق داشته باشد ما برای برگزاری جشنواره رسام مجبور به دریافت آثار از مراکز دیگر نخواهیم بود؛ اگرچه حضور آثار مختلف در بخش آزاد این رویداد سینمایی می‌تواند خوب باشد، اما ما امیدواریم که بچه‌های مراکز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور این چرخه را بچرخانند و فیلم‌های این عزیزان در جشنواره رونق داشته باشد تا همین عزیزان بتوانند با بخش بین‌الملل جشنواره رسام رقابت کنند.

داور جشنواره فیلم رسام عنوان کرد: وقتی که در جشنواره رسام تصمیم‌به برگزاری این رویداد گرفتیم در دفاتر استانی بنیاد از جمله اهواز و خوزستان کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی برگزار کردیم و این رویداد را تا سیستان و بلوچستان ادامه دادیم و در نتیجه یک‌سری فیلم‌ها به‌دست ما رسید که خروجی آن در جشنواره مشخش شد. این بچه‌ها کسانی بودند که برای ما فیلمنامه نوشتند و با همکاری و مشاوره کار را پیش بردند؛ این اتفاق اگر ادامه پیدا کند ما در جشنواره رسام به هدف اصلی نزدیک خواهیم شد.

آموزش باعث اعتماد به‌نفس برای فیلمسازان جوان است

شاه‌حسینی با بیان‌اینکه مقوله آموزش باعث ایجاد اعتماد به‌نفس فیلمسازان جوان خواهد شد، تاکید کرد: اگر روند آموزش جدی گرفته شود هزینه و زمانی که در جشنواره رسام قرار داده می‌شود هدر نمی‌رود و به‌نظر با آموزش و حمایت در تولید و برگزاری جشنواره می‌توانیم آثار ارزشمند جریان مقاومت را پیش ببریم.

داور جشنواره رسام تصریح کرد: برخی اوقات کمیت که نسبت به کیفیت فاقد اولویت است، می‌تواند کیفیت را در حاشیه قرار دهد. علت اینکه ما برای جشنواره رسام به همه فیلمسازان درخواست ارسال اثر می‌کنیم برای عدم تولید در این حوزه است. اگر کمیت ما در حوزه تولید رفع شود در ادامه کیفیت نیز محقق می‌شود. یعنی بچه‌هایی که برای جشنواره رسام فیلم تولید می‌کنند با هدف و حرف مشخص فیلم می‌سازند و انتخاب این فیلم‌ها نیز خیلی راحت‌تر است، اما وقتی فیلمی تولید نشده است و کمیت وجود ندارد مجبور می‌شویم هر فیلمی را داوری کنیم.

ضرورت اختصاص بودجه تولید برای جشنواره فیلم رسام 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم رسام و تمام موزه‌های دفاع مقدس در سطح کشور یک هدف دارند؛ تمام موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور سخت افزار این تفکر هستند و جشنواره رسام نیز باید نرم افزار این تفکر باشد لذا اگر این دو در کنار هم قرار گیرند خیلی اتفاقات رقم می‌خورد. ما در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خیلی از اشیاء را می‌بینیم که با ما حرف نمی‌زنند؛ در جریان بازدید از این موزه‌ها دلمان می‌خواهد کسی برایمان حرف بزند و چیزی بگویند، اما فقط تانک و توپ می‌بینیم؛ این نکات باید رعایت شود.

شاه‌حسینی تاکید کرد: جشنواره فیلم رسام اگر به‌لحاظ کمی و کیفی رشد خودش را بکند و مسوولین فرهنگی تعارف را کنار بگذارند و بودجه خوب اختصاص دهند، می‌تواند اتفاق خوبی باشد که به آینده آن امیدوار هستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها