نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مهمترین رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است

آیت‌الله «عابدینی» با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است، گفت: یکی از این کارها جمع‌آوری آثار شهدا و نگهداری از آن‌هاست؛ اما آن چیزی که بسیار مهم است، این است که کاری کنیم که تاریخ دفاع مقدس تحریف نشود.
کد خبر: ۵۰۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ - 23January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان قزوین، عصر امروز (یکشنبه) در دیدار سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: رسالت بسیار سنگین، با عظمت و با برکتی بر عهده شما قرار داده شده است و امیدواریم در خدمت‌رسانی در این عرصه مهم، موفق عمل کنید.

وی تصریح کرد: خداوند فرموده هرگز گمان مبرید آنان که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند. شهدا نه تنها زنده هستند بلکه هر کجا که گلزار شهدا قرار دارد را نیز زنده می کنند و این از برکت شهداست.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مهمترین رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: یکی از این کارها جمع‌آوری آثار شهدا و نگهداری از آن‌هاست؛ اما آن چیزی که بسیار مهم است، این است که کاری کنیم که تاریخ دفاع مقدس تحریف نشود و دشمنان القا نکنند که شروع‌کننده جنگ ما بودیم؛ چراکه ما در دفاع مقدس تلاش کردیم تا دشمن بعثی را از خاک کشور بیرون کنیم و هیچ‌گاه آغازکننده جنگ نبودیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اولین کسی که به حفظ آثار مبادرت ورزید، خدای متعال است، خاطرنشان کرد: خداوند با بیان زندگی پیامبران و حتی مذاکرات آنها با کفار و مشرکان تلاش کرده تا آثار معنوی گذشته را حفظ کند و امروز برای ما از آن آثار که در قرآن کریم ثبت شده است، درس دینی، درس معنوی و درس زندگی بیاموزیم.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) نیز همین معنا را دنبال کردند و در کربلا حضرت زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) به خوبی آثار را حفظ کرده و برای جامعه روایت‌گری کردند و امروز شما در مسئولیتی قرار دارید که پشت صحنه آن شجره مبارکه، خدایی بوده است و این پشتوانه را می بایست قدر بدانید.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اگر هر کار و فعالیتی با وضو انجام شود، برکت پیدا می کند و در این فضای معنوی که شما قرار دارید، با وضو بودن اهمیت بیشتری دارد. احیای سیره و سنت معنوی شهدا از جمله صداقت، رفاقت معنوی و ولایت‌پذیری از جمله آن‌هاست و تلاش کنیم ابتدا مجموعه کارکنان به سیره و سنت شهدا عمل کنند تا کارها برکت پیدا کند و به سایر بخش های جامعه تسری پیدا کند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر با این رویکرد وارد فضای کار در این عرصه معنوی و الهی بشویم، یقیناً کارمان اثرگذار می‌شود و می‌توانیم صاحب اثر در جامعه باشیم.

وی پیشنهاد کرد: فعالان فرهنگی، جوانان خلاق، فرزندان و خانواده شهدا نیز با کار حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همراه شوند تا شاهد خلاقیت هر چه بیشتر در این فضا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار