مفتی جعفری لبنان:

آتش جنگ یمن پایتخت‌های عربی را خواهد سوزاند

شیخ قبلان خطاب به کشور‌های عربی گفت که اگر آتش جنگ یمن خاموش نشود، پایتخت‌های عربی در آتش خواهند سوخت.
کد خبر: ۵۰۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ - 24January 2022

آتش جنگ یمن پایتخت‌های عربی را خواهد سوزاندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان در واکنش به شعله‌ور‌تر شدن جنگ یمن، از کشور‌های عربی خواست تا برای خاموش کردن آتش جنگ، تلاش کنند.

او خطاب به دولت‌های عربی اظهار داشت: «آتش یمن را قبل از این که پایتخت‌های عربی آتش بگیرد، خاموش کنید. به خوبی می‌دانید که یمن قدرتمند‌تر از آن است که شکست بخورد، پس دست از رفتارتان برداشته و مصالحه کنید.»

این شخصیت مذهبی لبنانی تأکید کرد که آن‌چه در یمن رخ می‌دهد از جنایت‌ها و کشتار و تخریب، بر گردن علمای امت اسلام است و اتفاقات یمن «جنگی دیوانه‌وار و حرام» است که تنها تل آویو و واشنگتن از آن بهره می‌برند.

حملات خونین یک هفته اخیر ائتلاف سعودی به استان‌های یمن، صدای بسیاری از دلسوزان امت اسلام را در آورده است. بمباران بی وقفه صنعاء، الحدیده و صعده از روز سه شنبه هفته گذشته و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی آغاز شده و جنگنده‌های سعودی به طور روزانه پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می‌کنند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشته است که حملات روز جمعه در صعده و الحدیده خونین‌ترین حمله ائتلاف سعودی در دو سال و نیم گذشته بود، به طوریکه در جریان بمباران یک زندان در صعده ۸۷ نفر کشته و ۲۶۶ تن دیگر زخمی شدند. در استان الحدیده نیز سه کودک در جریان بمباران جنگنده‌های ارتش سعودی به شهادت رسیده و حداقل ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها