دادستان کل کشور تاکید کرد؛

لزوم ورود خیرین به موضوع نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهر

حجت‌الاسلام منتظری بر لزوم نشکیل نهضت خیرین برای ایجاد حرفه آموزی و اشتغال برای معتادان متجاهر تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ - 26January 2022

لزوم ورود خیرین به موضوع نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه فاز دوم مرکز نگهداری، درمان و توانمندسازی مهر سروش با اشاره به اینکه امروز یکی از بزرگترین آسیب‌های جهان مسئله اعتیاد است، اظهار داشت: متاسفانه امروز عده‌ای که به دنبال سود و منافع مادی خودشان هستند با تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر افراد زیادی را به آتش می‌کشند.

وی ادامه داد: جوانان عزیز مخاطب من شما هستید شما به آتش برافروخته عده‌ای بی وجدان که به دنبال منافع خودشان هستند گرفتار شده‌اید؛ کشورها، ملت‌ها و خانواده‌ها در این آسیب جدی و بلای خانمان‌سوز دچار چه مشکلات بزرگی می‌شوند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه همه می‌دانیم آمار معتادان و گرفتاران به دام اعتیاد زیاد است، گفت: امروز متاسفانه برخی از این معتادان از خانواده ترد و گرفتار کارتن خوابی می‌شوند و این باعث می‌شود چهره شهر را ملکوک می‌کنند.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه امروز نیازمند یک اراده، عزم و تصمیم جدی برای مبارزه با مواد مخدر لازم داریم، افزود: چرا باید در مقابله با مواد مخدر برخی از دستگاه‌ها کم کاری می‌کنند و باعث می‌شود چرخه درمان معتادین لنگ بزند و چرا باید شاهد باشیم فلان دستگاه یا بخش به وظیفه قانونی خود توجه نمی‌کند؛ اینکه قانونگذار در این زمینه یک‌ ستاد را تشکیل داده یک پیام و یک هدف دارد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اگر ما امروز شاهد این نابسامانی در جامعه هستیم معلول عدم همکاری دستگاه‌های مختلف بوده و امیدوارم در این دولت شاهد تلاش بیشتر دستگاه‌ها در این زمینه باشیم.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه پیشگیری را مقدم بر دیگر اقدامات بدانیم، گفت: باید باب گسترده‎‌تری برای پیشگیری در ستاد مبارزه با مواد مخدر بگشاییم؛ اگر هزینه بیشتری در پیشگیری صورت گیرد بهتر است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه وقتی ما بستر و زمینه را برای درمان این افراد آماده کردیم باید برنامه برای این افراد داشته باشیم افزود: یکی از مولفه های بسیار موثر برای انسان‌های گرفتار وجود افراد خیر است؛ خیرین توجه داشته باشند که انسان‌های گرفتاری را از منجلاب اعتیاد نجات می‎دهند و ارزش این کار کمتر از مدرسه ساختن و حسینیه ساختن نیست.

وی گفت: متاسفانه به دلایل مختلف امروز دچار فقدان مراکز ماده ۱۶ در کشور هستیم و اگر از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی دقیقی صورت می‌گرفت امروز شاهد این بودیم که در سراسر کشور مراکز ماده ۱۶ فعالیت می‌کردند؛ متاسفانه به خاطر همین فقدان ناچاریم معتادان متجاهر را رها کنیم و یا باید به زندان ببریم معتاد متجاهر نباید به زندان برود بلکه باید درمان شود و توانمند شود.

حجت‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: امروز به نهضت خیرین در آماده کردن بستر برای حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای این افراد نیاز داریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها