فرمانده سپاه امام رضا (ع):

«فرهنگ» تاریخ‌ساز است

سردار «غیاثی» گفت: فرهنگ نباید به حال خود رها شود بلکه باید جهت‌دهی شود و از لحاظ کیفی حتماً باید مورد مدیریت قرار بگیرد چراکه فرهنگ جهت تاریخ را تعیین می‌کند.
کد خبر: ۵۰۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ - 26January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدهاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره شبیه یاس که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد،اظهار داشت: در مسیر توسعه‌یافتگی برخی موضوعات اقتصادی و برخی موضوعات سیاسی را نقطه شروع آن می‌دانند در حالی که فرهنگ، اساس توسعه‌یافتگی جامعه و نقطه شروع آن است و  امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، توسعه‌یافتگی را به‌طور ریشه‌ای تابع فرهنگ می‌دانند.

وی افزود: ما توسعه‌یافتگی را تابع فرهنگ می‌دانیم، فرهنگ سرمنشأ شروع و ادامه یک جامعه و مؤثرتر از سایر حوزه‌ها است و باید در جامعه اسلامی حاکم باشد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه در واقع هویت و موجودیت یک جامعه را تشکیل می‌دهد و هرچند جامعه در ابعاد اقتصادی سیاسی،دفاعی و نظامی، قدرتمند باشد ولی اگر فرهنگ آن جامعه دچار انحراف شود آن جامعه تهی خواهد شد و قادر نخواهد بود سایر حوزه‌ها را ارتقا ببخشد.

غیاثی ادامه داد: یکی از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی نهادینه کردن فرهنگ دینی در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی است. ما همانند بسیاری از جوامع غربی معتقد نیستیم که فرهنگ را به حال خود رها کنیم بلکه ما معتقدیم که همانند حوزه اقتصاد و سیاست، باید حوزه فرهنگ را نیز مدیریت کرد.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرهنگ را زیربنای همه اقدامات سالم و به‌دور از هرگونه اغراض در جامعه می‌دانند و ما نیز معتقدیم که فرهنگ نباید به حال خود رها شود بلکه باید جهت‌دهی شود و از لحاظ کیفی حتماً باید مورد مدیریت قرار بگیرد چراکه فرهنگ جهت تاریخ را تعیین می‌کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: عقیده ما بر این است که بیشترین حساسیت‌ها باید در حوزه فرهنگ باشد چراکه امروزه به‌ویژه در ۲ دهه اخیر تلاش دشمنان را در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی شاهد هستیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در این رابطه هشدار داده‌اند و به‌ صراحت در حوزه تهاجم فرهنگی گفته‌اند که تهاجم فرهنگی یک کار آرام و بی‌صدا است و در درازمدت تأثیرگذار خواهد بود.

غیاثی گفت: امروز در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم شاهد هستیم، دشمن برای اغفال جوانان ارزش‌ها، ایمان‌، معرفت‌ و عزم آنان و برای فروپاشی حکومت اسلامی آرمان‌های اساسی نظام اسلامی را هدف قرار داده و خاک‌ریزها را در دانشگاه‌ها و در مدارس گذاشته‌ است بنابراین اگر غفلت کنیم چه‌بسا بعدها حسرت خواهیم خورد. امیدوارم همه ما بتوانیم رسالت خود را در تقابل با جنگ نرم دشمن به انجام برسانیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنانش تأسی به سیره اهل‌بیت را ضروری دانست و یادآور شد: توصیه به سبک زندگی فاطمی و عمل به آن همواره باید در بین خانواده‌ها جاری باشد چراکه پرداختن به زوایای زندگی حضرت زهرا (س) می‌تواند سبب تعالی زندگی شود که در این راستا ما به بهانه برگزاری مناسبت‌های ائمه معصومین تلاش می‌کنیم که این آگاهی و شناخت را نسبت‌ به زوایای زندگی ائمه داشته‌ باشیم. حضرت زهرا (س) نه‌تنها برای زنان بلکه برای مردان ما نیز می‌تواند الگو باشد.

وی ابراز داشت: خداوند را شاکریم که امروز جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای است که شکل و روح آن مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و دینی است و بعد از ۴۳ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی این نظام تبدیل به نقطه تحول و تعالی  منطقه و لنگرگاه جهان اسلام شده‌ است و همچنان مسیر خود را دارد طی می‌کند.

در این مراسم ضمن تقدیر از برگزیدگان جشنواره شبیه یاس، در قالب همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» از تعدادی از بانوان ایثارگر تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها