بایدن و انبوهی از چالش‌های سیاسی و اقتصادی

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، جو بایدن سال دوم ریاست جمهوری خود را با انبوهی از مشکلات آغاز کرده است.
کد خبر: ۵۰۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 29January 2022

بایدن و انبوهی از چالش‌های سیاسی و اقتصادی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جو بایدن» ریاست جمهوری خود را با ادعای توانایی برای مقابله با تعدادی از چالش‌های مهم، به‌ویژه تأثیرات ویروس کرونا بر سلامت عمومی آغاز کرد.

به گزارش مرکز «پیو ریسرچ»، با این وجود، بایدن سال دوم ریاست جمهوری خود را با کاهش مقبولیت در موضوع ایجاد شغل آغاز می‌کند و اکثریت در مورد بسیاری از همین موضوعات، از جمله همه گیری ویروس کرونا، اعتماد کمی به او ابراز می‌کنند.

در حال حاضر، ۴۱ درصد از بزرگسالان آمریکا، عملکرد بایدن در زمینه اشتغالزایی را تایید می‌کنند که در مقایسه با سپتامبر (۴۴ درصد) کاهش یافته و در مقایسه با آوریل گذشته (۵۹ درصد) بسیار کمتر است.

با ادامه گسترش سویه اومیکرون ویروس کرونا در سراسر آمریکا، کمتر از نیمی از آمریکایی ها، یعنی ۴۴ درصد، اکنون می‌گویند که بسیار یا تا حدودی به بایدن برای مقابله با ویروس کرونا اطمینان دارند؛ این نرخ از مارس تاکنون ۲۱ درصد کاهش یافته است؛ این نرخ در آن زمان ۶۵ درصد بود.

یک نظرسنجی ملی جدید توسط مرکز تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد که بایدن و حزبش با یک محیط سیاسی دشوار با انتخابات میان‌دوره‌ای ۱۰ ماه دیگر روبرو هستند.

فقط ۲۱ درصد از مردم از روند کار در آمریکا راضی هستند؛ این ۱۲ درصد کمتر از نرخ مارس گذشته (۳۳ درصد) و ۱۵ درصد کمتر از فوریه ۲۰۱۸ (۳۶ درصد) است.

دیدگاه مردم آمریکا نسبت به اقتصاد این کشور کاملاً منفی است؛ فقط ۲۸ درصد مردم آمریکا می‌گویند شرایط اقتصادی عالی یا خوب است.

اکثریت قریب به اتفاق (۸۹ درصد) می‌گویند که قیمت مواد غذایی و کالا‌های مصرفی و ۸۲ درصد می‌گویند قیمت گاز در مقایسه با سال گذشته بدتر است و بیش از نیمی از آن‌ها گفتند که بسیار بدتر است.

تقریباً دو سال پس از اولین شیوع ویروس کرونا در آمریکا، اکثریت مردم این کشور همچنان می‌گویند کووید-۱۹ یک تهدید بزرگ برای اقتصاد (۶۹ درصد) و برای سلامت جمعیت آمریکا (۵۷ درصد) است.

در حالی که نظرات در مورد بایدن و وضعیت ملت آمریکا همچنان عمیقاً در خطوط حزبی تقسیم می‌شود، دموکرات‌ها کمتر از رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌کنند و از روند اوضاع در کشور کمتر راضی هستند.

تنها ۲۹ درصد از دموکرات‌ها از وضعیت کشورشان ابراز رضایت کرده اند که ۱۸ درصد در مقایسه با ماه مارس کاهش یافته است.

از ماه سپتامبر، تایید عملکرد بایدن در موضوع اشتغالزایی در میان عموم مردم آمریکا سه درصد کاهش یافته است، اما در میان دموکرات‌ها و مستقل‌های متمایل به دموکرات هفت درصد کاهش یافته است (از ۷۵ درصد به ۶۸ درصد).

در شش ماه گذشته مقبولیت وی در موضوع اشتغالزایی در میان دموکرات‌ها ۲۰ درصد (از ۸۸ درصد) کاهش یافته است.

همچنین مقبولیت بایدن در این موضوع در میان جمهوریخواهان ۱۰ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، دیدگاه‌های موافق عملکرد کنگره کاهش یافته است، که این تغییر عمدتاً توسط دموکرات‌ها هدایت می‌شود.

در مجموع، ۲۸ درصد از مردم آمریکا نظر مساعد خود را نسبت به کنگره ابراز می‌کنند، در حالی که در آوریل گذشته این رقم ۳۶ درصد بود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار