استاندار تهران:

شنبه برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن تصمیم‌گیری می‌شود

منصوری گفت: در برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن تابع دستور ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، تصمیم نهایی در این زمینه در جلسه ستاد ملی کرونا در روز شنبه اتخاذ خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ - 02February 2022

تصمیم نهایی در خصوص برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن شنبه انجام می‌شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محسن منصوری» استاندار تهران در نخستین نشست خبری خود که به مناسبت ایام الله دهه فجر در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر زمانی است که باید تداعی‌کننده خدمات، اقدامات و ارزش‌آفرینی‌هایی باشیم که توسط نظام جمهوری اسلامی در ۴۳ سال محقق شده است.

وی ادامه داد: ما میراث‌دار انقلاب اسلامی هستیم که با توجه به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حفظ آن از اوجب واجبات است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه برای حفظ نظام می‌بایست اقداماتی در بدنه مدیریتی و اجرایی اتفاق بیفتد، به ارائه گزارشی از اقدامات دولت در بخش استان تهران پرداخت.

منصوری افتتاح و بهره‌برداری از یک هزار و ۱۹۴ پروژه در استان تهران را یکی از مهمترین اقدامات در بخش اقتصادی دانست و بیان کرد: اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان صرف این پروژه‌ها شده است. از این تعداد یک هزار و ۱۹۴ پروژه، ۴۷۴ مورد پروژه اقتصادی بوده و در حوزه صنعت و معدن بوده که اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان صرف آنها شده است.

وی تصریح کرد: باقی این پروژه ها در بخش عمرانی است. با اجرای این پروژه‌ها ۱۶ هزار و ۵۹۲ اشتغال ایجاد شده است که می‌تواند نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری در استان تهران داشته باشد.

استاندار تهران در ارتباط با فعالیت‌های استانداری در بخش سیاسی، اجتماعی و تقسیمات کشوری گفت: پیشانی حرکت‌های مدیریتی استانی در این بخش است. مطالبه جدی دولت در این حوزه ترمیم، تقویت و بازنگری ساختارهای مدیریتی متناسب با برنامه دولت بود.

منصوری با اشاره به اینکه ۲۰۰ جایگاه مدیریتی در استان مستقیما توسط استاندار حکمشان را دریافت می‌کنند، عنوان کرد: از این جایگاه‌ها تاکنون ۱۰۰ انتصاب جدید انجام شده؛ از زمان آغاز مدیریت جدید در استانداری هر دو روز یک انتصاب در استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، ادارات کل ستادی و شهرداری‌ها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه انتقاداتی مبنی بر کند بودن سیر تغییرات در دولت مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع در تهران در فاصله زمانی منطقی شکل گرفته است و انتصابات با تشکیل کمیته ارزیابی و برگزاری مصاحبه‌های علمی و مدیریتی صورت پذیرفته است.

استاندار تهران تصریح کرد: یکی از مهمترین شاخص‌های این انتصابات جوان‌گرایی و جوانسازی بدنه مدیریتی است. میانگین سنی مدیران جدید در استان تهران ۱۰ سال جوان‌تر از مدیران دوره قبل شده است که این موضوع شرایط را برای ایجاد سرمایه مدیریتی برای کشور فراهم می‌کند.

منصوری تشکیل قرارگاه اجتماعی برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی همچون حاشیه‌نشینی، محرومیت‌زدایی، نابسامانی بافت شهری، طلاق و ... از دیگر اقدامات انجام شده در استانداری دانست.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در استانداری در معاونت سیاسی و اجتماعی هم بیان کرد: یکی از پرچالش‌ترین مشکلات استان تهران موضوع تقسیمات کشوری است که به دلیل تراکم بالا تداخلات فراوانی در اعمال مدیریت ایجاد شده که باعث ایجاد هرج و مرج شده که برای رفع آن کارگروهی برای تدوین طرح جامع تقسیمات کشوری تشکیل شده و این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

استاندار تهران در ارتباط با حوزه امنیتی استان هم اظهار داشت: از لحاظ شاخص‌های امینتی تهران جزو برترین استان‌های کشور است و خوشبختانه معضل جدی سازماندهی شده امنیتی نداریم. هماهنگی خوبی در شورای تأمین وجود دارد و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی باعث اشراف به شرایط است.

منصوری حضور اتباع بیگانه در تهران را یکی از موارد مهم مدیریتی در استان تهران دانست و گفت: آمار دقیقی در ارتباط با میزان آن وجود ندارد ولی براساس بررسی‌ها حدود یک و نیم میلیون تومان اتباع خارجی در تهران داریم که با وجود نبود آمار مشخص از آنها از خدمات شهری استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین کارها در این بخش تلاش برای تدوین طرح جامع ساماندهی اتباع خارجی است تا علاوه‌ بر شناسایی آنها ساماندهی در ارائه خدمات صورت پذیرد. نگاه ما به این موضوع فرصت محور است و نه تهدیدمحور.

استاندار تهران در ادامه به بیان اقدامات انجام شده استانداری در بخش فعالیت‌های عمرانی پرداخت و اظهار کرد: اولویت در این حوزه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و تلاش همکاران ما در این بخش پیدا کردن راه‌های تأمین مالی جدید است.

منصوری با اشاره به اینکه از زمان آغاز دوره جدید مدیریتی، ۳۲ شهردار از ۴۶ شهردار استان تهران با سرپرست اداره می‌شد، گفت: با تلاش‌های انجام شده تاکنون ۳۷ شهردار به صورت قطعی حکمشان را دریافت کردند و ۷ شهردار هم در حال طی کردن مراحل اجرایی‌شان هستند.

وی در ادامه ترافیک و آلودگی تهران را از مهم‌ترین مشکلات استان تهران برشمرد و افزود: ۴ میلیون خودرو با پلاک تهران، ۵۰۰ هزار خودرو با پلاک شهرستان و ۴ و

نیم میلیون موتورسیکلت در شهر تهران در حال تردد است. تصمیمات مهمی در برنامه و بودجه برای سال آینده صورت پذیرفته است.

استاندار تهران تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای گسترش حمل‌ونقل ریلی، بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته شده است.

منصوری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش معاونت اقتصادی پرداخت و عنوان کرد: ۲۲ درصد اقتصاد و ۷۰ درصد گردش اقتصاد کشور در استان تهران صورت می‌پذیرد و در این راستا تلاش کردیم تا اقدامات مهمی در بحث اشتغال باشیم. سهم اشتغالزایی در تهران در سال ۱۴۰۰ ۹۶ هزار نفر بوده که استانداری تهران تعهدات خود را انجام داده و بیش از ۹۹ هزار شغل را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه سوم ۳۵۱ واحد تولیدی راکد و غیرفعال به چرخه فعالیت بازگشتند؛ که از این تعداد ۱۷۰ مورد در داخل شهرک‌های صنعتی، ۱۴۹ مورد در خارج شهرک‌های صنعتی و ۲۹ مورد واحد کشاورزی بوده است.

استاندار تهران تصریح کرد: در ۹ماهه ۱۴۰۰، ۱۰۰ درصد حجم صادرات و ۶۴ درصد شاهد افزایش ارزش ریالی و ارزی بودیم که این میزان بالغ بر ۵۰۶ هزار تن در حجم و ۷۹۸ میلیون دلار ارزش ریالی آنها است.

منصوری ساماندهی ۴۱ واحد تولیدی تملیک شده توسط بانک‌های عامل و تعیین و تکلیف یک هزار و ۱۳۰ قرارداد بلاتکلیف مانده در شهرک‌های صنعتی را از دیگر اقدامات استانداری تهران در این بخش دانست.

وی در پایان در خصوص نحوه برگزاری مراسم ۲۲ بهمن نیز گفت: در برگزاری این مراسم تابع دستور ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. تصمیم نهایی در این زمینه در جلسه ستاد ملی کرونا در روز شنبه اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها