معرفی کتاب؛

«دیدن روی ماه»

کتاب «دیدن روی ماه» روایت زندگی شهید «علی‌عباس حسین‌پور» از انتشارات «به‌نشر» منتشر شد.
کد خبر: ۵۰۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 23March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «دیدن روی ماه» از مجموعه کتاب‌های مجاوران خورشید یادنامه شهدای طلبه دانشجوی دانشگاه علم اسلامی رضوی است که زندگی شهید «علی‌عباس حسین‌پور» را به‌صورت داستانی روایت می‌کند.

کتاب «دیدن روی ماه» به قلم «طیبه مزینانی» به رشته تحریر درآمده و با حمایت آستان قدس رضوی توسط انتشارات «به‌نشر» منتشر شده است.

«علی‌عباس حسین‌پور» از رزمندگان واحد اطلاعات عملیات قرارگاه نجف اشرف پنجم مرداد ۱۳۴۵ در یکی از خانواده‌های سرشناس خرم‌آباد به دنیا آمد. وی بعد از اخذ دیپلم و شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها، با رتبه ۱۱۲ در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) مشغول به تحصیل شد. علی‌عباس حسین‌پور قبل از شرکت در عملیات والفجر هشت، برای استقبال از شهادت، ۴۰ روز روزه گرفت و در غروب ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ هنگام گرفتن وضو، ترکش راکت شیمیایی ارتش بعث عراق به وی اصابت کرد و اینگونه با ذکر «یا زهرا» به وصال یار شتافت.

بخشی از کتاب

اهل خرم‌آباد بود و عاشق و دلداده امام رضا (ع). در دوران دانشجویی‌اش در دانشگاه رضوی صدایش می‌زدند «کبوتر حرم».

 پس از شهادت، پیکرش از مشهد سر در آورده بود!

رفقایش می‌دانستند که اتفاقی نبوده و کبوتر حرم برای آخرین بار به پابوسی مولایش آمده است.

آخرین زیارتش را توی تابوت، روی دست دوستان طلبه‌اش انجام داد. پس از طواف در حرم مطهر، پیکرش را روبروی قبله مسلمین گذاشتند. باز هم پیشاپیش همه بود تا برای آخرین‌بار پشت سرش صف بکشند و نماز بخوانند.

کتاب «دیدن روی ماه» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۱۶۴ صفحه و در قطع رقعی در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار