نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

بیعت همافران با امام خمینی (ره) بیانگر وفاداری نیروی هوایی به انقلاب اسلامی بود

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: آمریکایی‌ها با اعزام همافران و خلبانان به آمریکا جهت گذراندن دوره‌های تکمیلی به دنبال آن بودند تا آنها را از فرهنگ اصیل دینی و ایرانی جدا کنند، اما به لطف خداوند کارکنان این نیرو در روز ۱۹ بهمن پیشقدم شدند و با امام خمینی (ره) بیعت کردند و پیروزی انقلاب اسلامی را در این روز رقم زدند.
کد خبر: ۵۰۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ - 07February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ و نامگذاری این روز به نام نیروی هوایی، امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا بهرام‌نژاد» فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد و جمعی از کارکنان این پایگاه هوایی با آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی در این دیدار ضمن تبریک روز ۱۹ بهمن به کارکنان غیور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: روز ۱۹ بهمن علاوه بر روز نیروی هوایی، ۲ عنوان دیگر را یعنی روز پیروزی انقلاب و روز ملت ایران را به‌ همراه دارد.

وی افزود: ۱۹ بهمن روزی است که ملت وارد ارتش شد و ارتش رنگ ملت به خود گرفت و ر‌نگ شاهنشاهی از بین رفت، در واقع در این روز انقلاب به پیروزی دست یافت، ۱۹ بهمن همان یوم الله است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شما کارکنان نیروی هوایی در این وضعیت در واقع نیروی امام زمان (عج) هستید.

وی با بیان اینکه سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی بیعت کارکنان نیروی هوایی بود، گفت: آمریکایی‌ها با اعزام همافران و خلبانان به آمریکا جهت گذراندن دوره‌های تکمیلی به دنبال آن بودند تا آنها را از فرهنگ اصیل دینی و ایرانی جدا کنند، اما به لطف خداوند کارکنان این نیرو در روز ۱۹ بهمن پیشقدم شدند و با امام خمینی (ره) بیعت کردند و پیروزی انقلاب اسلامی را در این روز رقم زدند.

علم الهدی تصریح کرد: ایمان و عشق توحیدی هم شما را سعادتمند می‌کند و هم انقلاب در سایه ایمان شما محکم و سعادتمند خواهد بود.

نقش‌آفرینی ارتش در پیروزی، تثبیت و حفظ انقلاب اسلامی

امیر سرتیپ آذریان نیز در این دیدار ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالروز نیروی هوایی، در خصوص عملکرد ارزشمند و شایسته نیروی هوایی در دفاع مقدس و دفاع از حرم مطالبی را ارائه کرد.

وی در ادامه با اشاره به همراهی ارتش با امام خمینی (ره) در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ارتش در پیروزی، تثبیت و حفظ انقلاب نیز نقش بسزایی داشته است، ارتش در دفاع مقدس و ادامه مسیر جزو مدافعان ولایت محسوب می‌شود.

ارشد نظامی آجا در شمال شرق افزود: امروز بر خود می‌بالیم که شعار ارتش همیشه این است که ما با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم.

امیر سرتیپ دوم خلبان بهرام‌نژاد، فرمانده پایگاه هوایی مشهد نیز در این دیدار با اشاره به تاریخچه ساخت اولین هواپیما و پرواز در ایران به بررسی وضعیت هواپیما‌های شکاری و خلبانان در زمان پهلوی پرداخت.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی یکی از علل بیعت همافران را در روز ۱۹ بهمن با امام خمینی (ره)، هدایت‌های داهیانه و رهبری بی‌بدیل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار