نیرو‌های صنعاء در شمال غرب یمن بر منطقه‌ای مهم مسلط شدند

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک پاتک موفق علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی موفق شدند کنترل منطقه‌ای را در استان حجه به دست بگیرند.
کد خبر: ۵۰۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ - 08February 2022

نیرو‌های صنعاء در شمال غرب یمن بر منطقه‌ای مهم مسلط شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، درگیری‌های شدید میان نیرو‌های صنعاء و نیرو‌های ائتلاف سعودی و گروه‌های متحد آن در مناطق مرزی میان استان «حجه» (شمال غرب یمن) و مرز‌های جنوبی عربستان سعودی ادامه دارد و بنا به گزارش‌ها ده‌ها نفر از نیرو‌های طرفین کشته یا زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، نیرو‌های صنعاء از مواضع خود در کوه «الهیجه» به سمت مواضع ائتلاف سعودی در سمت شرقی شهر «حرض» در استان حجه دست به یک پاتک زدند و پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیرو‌های صنعاء موفق شدند منطقه «المحصام» را پاکسازی کنند.

اردوگاه تیپ اول گارد مرزی وابسته به ائتلاف سعودی در همین منطقه‌ای است که به تصرف نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده است. تیپ اول گارد مرزی شامل تعداد زیادی از افراد مسلح حزب «اصلاح» (وابسته به ائتلاف سعودی) است که یکی از سران این حزب به نام «حمود المخلافی» آن را تأسیس کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، همزمان با پیشروی نیرو‌های صنعاء، جنگنده‌های ائتلاف سعودی دست به حملات گسترده علیه چندین منطقه در استان حجه زدند تا شاید بتوانند جلوی این پیشروی را بگیرند.

بنا به گفته منابع، منطقه المحصام از اهمیت راهبری بالایی برخوردار است، زیرا در کنار منطقه الهیجه است که بلندی‌های کوهستانی مشرف بر مناطق صحرایی در حرض، «الطوال» و «میدی» به شمار می‌رود. آخرین خبر‌ها حکایت از آن دارد که نیرو‌های صنعاء همچنان به پیشروی خود از المحصام به سمت ورودی مرزی حرض ادامه می‌دهند.

دو روز پیش بود که رسانه‌های سعودی و کاربران شبکه‌های اجتماعی از درگیری‌های شدید در اطراف یک اردوگاه متعلق به تیپ سعودی در مرز‌های شمالی یمن با عربستان سعودی خبر دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار