در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی: امام (ره) کار را به دست مردم سپردند/ امام خمینی (ره): ازعنایات الهی مأیوس نشوید

از آنجا که در آستانه ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، در گزارشی به چرایی انقلاب مردم و نتایجی که این انقلاب در پی داشته است، پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۵۰۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱ - 11February 2022

رهبر معظم انقلاب اسلامی: امام (ره) کار را به دست مردم سپردند/ امام خمینی (ره): ازعنایات الهی مأیوس نشویدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ۲۲ بهمن یکی از روز‌هایی است که هیچ فردی آن را فراموش نمی‌کند. در ایام‌الله دهه فجر (که ده روز حدفاصل ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن ۵۷ را می‌گویند) اتفاقات مهمی افتاد که در پیروزی و تسریع انقلاب اسلامی تأثیر به سزایی داشت و این انقلاب سرانجام روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

در این روز انقلابی که مردم حدود ۱۵ سال برای آن تلاش کرده بودند، به پیروزی رسید و در این راه خون‌های زیادی ریخته شد تا ریشه‌های انقلاب اسلامی جوانه بزند. خون هر جوانی که امروزه در راه مقاومت اسلامی ریخته می‌شود و هر که در این راه به شهادت می‌رسد، این نهال ۴۳ ساله را آبیاری می‎کند.

سال‌ها بود که آمریکا، انگیس و شوروی به قصد استعمار و استثمار منابع طبیعی و فرهنگ مردم کشور‌مان و مقابله با اسلام، تفکرات اسلامی و احیای آن به «ارعاب»، «تطمیع»، «زور» و «فریب» مردم متوسل شده بودند؛ به همین علت مردم به خواست خودشان، رهبری امام خمینی (ره) و طبق قاعده نفی سبیل (که مضمون آن این است که خداوند هیچ حکمی را وضع نمی‎کند که سبب تسلط کافران بر مؤمنان شود و از آیه «لَن یَجعَلَ اللهُ لِلکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤمِنِینَ سَبیلًا» یا همان «آیه نفی سبیل» استخراج شده است.) علیه رژیم پهلوی قیام کردند.

حال از آنجا که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) هستیم، نشریه «خط حزب‌الله» به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ستون‌های «مناسبت» و «کلام امام» سخنانی از امامین انقلاب درمورد نتایجی که انقلاب اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور چه تأثیراتی داشته است.

امام (ره) بنای غلط سلطنت موروثی را برانداختند

دو کار بزرگ و بی‌سابقه در کشور ما در زمینه برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیرعاقلانه که چند هزار سال در کشور ما سابقه داشت، بوسیله امام خمینی (ره) تحقق یافت.

کار اول امام در این مورد این بود که ایشان این بنای غلط را برانداختند و کار را به دست مردم کشور سپردند.

کار بزرگ دومی که ایشان انجام دادند، این بود که یک نظام و حکومتی که بر اساس اسلام بود را ایجاد کردند.

اگر ما ملت گوشه‌گیری بودیم، نه آمریکا با ما کاری داشت و نه شوروی

الآن موج این نهضت و انقلاب شما در عالم رفته است و همه جای دنیا این موج پیروزی شما سایه‌افکن است. در مجامع دنیا «ایرانی» مطرح نبود جز اینکه عضوی است از اعضای نوکر‌های آمریکا.

امروز در همه دنیا آن‌هایی که انصاف دارند، تصدیق می‎کنند که این جمهوری اسلامی پیروز است و پیروزی او هم ادامه دارد. برادران عزیز، مأیوس نباشید. «لاتیأسوا من روح الله»

از آن چیز‌هایی که خدا به شما عنایت می‎کند و از عنایات پروردگار مأیوس نباشید. اگر ملتی بود که کاری از او برنمی‎آمد و گوشه‎گیری کرده بود، نه آمریکا با او مخالف بود و نه شوروی و نه سایر قدرت‎ها؛ اما شما در دنیا قدرت‌نمایی کردید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار