‌مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

ضروریت انقلابی بودن‌ تمسک به قرآن و اهل بیت است

سرهنگ پاسدار کوشکی جهرمی با بیان اینکه با توجه به اهمیت توسعه فرهنگ اسلامی در جهان گفت: ضروریت انقلابی بودن تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۵۰۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 10February 2022

ضروریت انقلابی بودن، تمسک به قرآن و اهل بیت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در نشست سیاسی با موضوع «شصت سال بازی جهانی (ایران 8، آمریکا 0)» به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر که صبح امروز به صورت حضوری و مجازی در دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه فرهنگ اسلامی در جهان، اگر بخواهید انقلابی باشید باید با قرآن و اهل بیت (ع) تمسک بجوییم. وی در ادامه  سخنان خود را در سه دسته از آیات قرآن که مرتبط به رهیافت 60 ساله است تقسیم بندی و مطرح کرد.

وی گفت: اولین آیات مربوط به آیات نصرت هستند. «إنْ تنْصروا اللّه ینْصرْکمْ ویثبّتْ أقْدامکمْ»  ثمره نصرت خدا، ثبات در قدم است چرا که مردم ایران در برابر ظلم ایستاند و چون دین خدا را یاری کردند، خداوند آنها را یاری کرد. در آیه بعد خداوند می فرماید: « إنْ ینْصرْکم اللّه فلا غالب لکمْ». بنابراین آیه هرکس خدا یاریش کند، کسی بر آن غلبه نمی‌کند. خداوند همچنین می فرماید: «کم مّن فئةٍۢ قلیلةٍ غلبتْ فئةًۭ کثیرةًۢ بإذْن ٱللّه وٱللّه مع ٱلصّٰبرین ». این آیه غالب شدن جمعیت های کم بر جمعیت های بزرگ تآکید می کند. همانند جعمیت مسلمان کل دنیا که تعداد کمتری نسبت به کل جمعیت جهان دارند ولی خداوند آنها را یاری می کند و در برابر کفار به پیروزی های بزرگ دست پیدا می کنند و خداوند با صابرین است. آیه بعد که مربوط به نصرت الهی است ، آیه «لقدْ نصرکم اللّه فی مواطن کثیرةٍ» می باشد. خداوند شما را در جبهه های نبرد بسیار یاری می کند و آن کسانی که در جنگ دفاع مقدس بوده اند به خوبی این آیه را درک می کنند.

وی عنوان کرد: دسته دوم مربوط به آیات هشدار هستند. «ولایزالون یقاتلونکم حتّی یردّوکم عن دینکم ان استطاعوا»( دشمنان شما به چیزی کمتر از کشتن یا ارتداد از دین راضی نمی شوند) و «ولنبْلونّکم بشىْءٍۢ مّن ٱلْخوْف وٱلْجوع ونقْصٍۢ مّن ٱلْأمْوٰل وٱلْأنفس وٱلثّمرٰت ۗ وبشّر ٱلصّٰبرین ». این آیه می‌فرماید که مومنان با شرایط متفاوت آزمایش می‌شوند و توجه به سیره پیامبران و اهل بیت (ع) به ما نشان می‌دهد از زمانی که به رسالت و امام رسیده‌اند در مبارزه با استکبار و ظالمین لحظه ای آرام نداشته اند. 

سرهنگ کوشکی در ادامه آیات امید را به عنوان دسته سوم معرفی کرد و گفت: آیه « ولا تهنوا ولا تحْزنوا وأنتم الْأعْلوْن إن کنتم مّؤْمنین» می‌فرماید که نترسید و نهراسید به شرطی که شما مومن باشید‌. در دفاع مقدس هرجا  دل گرم به تجهیزات پشت سنگر شدیم  و ارتباطمان با منشأ قدرت الهی تزلزل ایجاد شد همان عملیات با موفقیت همراه نبود. خداوند در آیه «ولا تحْسبنّ الّذین قتلواْ فی سبیل اللّه أمْواتًا بلْ أحْیاء عند ربّهمْ یرْزقون‌» می‌فرماید: شهیدان زنده اند پس مومنان در برابر امر به معروف و نهی از منکر  و جهاد در راه خدا از هیچ خطری نباید بهراسند چرا که نهایت به شهادت می انجامد. همچنین در آیه «‌والصّابرین فی الْبأْساء والضّرّاء‌»، خداوند می‌فرماید مومنان باید در تنگدستی و تهیدستی و رنج و بیماری و هنگام جنگ شکیبا باشند، که پیروزی اصلی با صابرین است.

وی اصلی ترین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی را در ایمان امام خمینی (ره) و مردم به نصرت الهی و توکل آنان به خدا‌، تمسک و توسل به اهل بیت (ع) و هم جهت بودن امام و امت بیان کرد و افزود: برای رسیدن به آرمان های انقلاب نیازمند تلاش و کوشش مضاعف درسه حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی می باشیم.

کوشکی به 8 آوردگاه ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: نبرد اول ایران و آمریکا در سال 1341 لایه انجمن های ایالتی و ولایتی تحت انقلاب سفید شاه بود و در سال 1342 لایه کاپیتولاسیون که امام خمینی (ره) با بیان محکم مخالفت خود را بیان کرد. نبرد دوم سال 1357 بود که علی­رغم انتظار همه کشورها غربی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. در نبردسوم، گروهک‌ها و منافقین ضد انقلابی در داخل و با نظارت و هدایت آمریکا برای فروپاشی انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به کار گرفتند ولی با عنایت الهی در این نبرد آمریکا دوباره شکست خورد. در نبرد چهارم آمریکا با متحدانش یک فرد بیسواد به نام صدام را برای تحمیل یک جنگ نابرابر تجهیز کردند که بعد از جنگ جهانی دوم طولانی ترین جنگ محسوب می شود.

وی افزود: طراحی دو فتنه در سال­های 78 و 88 بود که با یکی شدن امام و مردم به آن خاتمه داده شد، نبرد پنجم ایران و آمریکا بود. نبرد ششم جدال 20 ساله هسته ای بین ایران و آمریکا برای محروم کردن ایران از حق هسته ای بود که به لطف خدا و تلاش دانشمندان ایرانی هم اکنون غنی سازی 60 درصد در ایران امکان پذیر است. همچنین نبرد هفتم تلاش آمریکا برای حاکمیت جریان لیبرال در کشور بود تا بتواند در جنگ اقتصادی و فرهنگی با کمک این تفکر بر جریان انقلابی پیروز شوند که با حضور و بصیرت مردم و رهبری امام خامنه ای این تلاش آمریکا به شکست انجامید.

وی در خصوص نبرد هشتم این دو کشور نیز عنوان کرد: نبرد هشتم تحریم فلج کننده اقتصادی بود که به اذعان کارشناسان این تحریم اگر بر هر کشوری صورت می پذیرفت چندین مرتبه باعث سقوط آن کشور می‌شد ولی اکنون می‌بینیم که خود آمریکا به بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها پی‌برده است.

سرهنگ سعید کوشکی در پایان با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وظیفه ما در برار دشمن، عنوان کرد: امروز باید تمام آحاد مردم مخصوصاً شما دانشگاهیان، به جهاد تبیین بپردازید و آگاه سازی عمومی را در دستور کار خود قرار دهید به ویژه در فضای مجازی فعال باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها