تبریک سرکنسولگری ایران در هرات به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

سرکنسولگری ایران در هرات فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.
کد خبر: ۵۰۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ - 10February 2022

تبریک سرکنسولگری ایران در هرات به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سرکنسولگری جمهوری جمهوری اسلامی ایران درهرات با انتشار بیانیه‌ای فرارسیدن ۲۲ بهمن را به تمام مسلمانان جهان تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی نه یک تحول مرسوم در بین انقلاب‎های جهان، که استمرار رسالت و انقلاب بزرگ پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) بود که با پشتوانه مستحکم از مکتبی عقل‎گرا و حمایت مسلمین در اقصی نقاط عالم به پیگیری و پیشبرد اهداف خود ادامه می‌دهد.

مرز‌های این انقلاب، جغرافیایی به وسعت جهان اسلام و قلوب درهم تنیده مسلمانان را در کشور‌های گوناگون در برمی‌گیرد و شکوه و بزرگی آن برای دشمنان یأس و ناامیدی و برای اهل ایمان امید و آینده‎ای روشن و موفق در سایه وحدت امت اسلامی را نوید می‌دهد.

این پیروزی بزرگ متعلق به همه مسلمانان، الهام بخش برای همه حرکت‌های ظلم ستیز و آزادی بخش جهان و سرآغاز تحولات ژئوپلتیک، ایجاد شکاف راهبردی در بلوک قدرت و ورود جهان اسلام در عرصه بازیگری قدرت بوده است. حمایت از ملت‌های مسلمان و مظلوم جهان بویژه عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان و در رأس آن فلسطین، رویکرد‌های علمی و عملی پیدا و با بیش از چهار دهه حمایت از مردم مظلوم افغانستان نقش انکارناپذیری در مقابل و شکست سه ابرقدرت انگلستان قرن ۱۹، شوروی قرن ۲۰ و آمریکای قرن ۲۱ داشته است.

محوری‎ترین آرمان انقلاب اسلامی تحت رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی، استکبارستیزی و مقابله با ظلم و استبداد و حمایت از محرومین و مستضعفین بوده است. این انقلاب ۴۳ سال است برای این هدف متعالی مبارزه کرده، هزینه‎های مادی و معنوی زیادی را متحمل شده و تحت شدیدترین فشار‌های ظالمانه بین المللی قرارگرفته است، اما از اصول و آرمان والای خود دست بر نداشته که هر روز مصمم‎تر به آن ادامه می‌دهد.

بدون تردید اولویت اول جمهوری اسلامی ایران داشتن بالاترین سطح روابط با کشور‌های مسلمان، همسایگان و دوستان خود در منطقه از گذشته تاکنون بوده است. جمهوری اسلامی همکاری‌های منطقه‌ای و تعاملات با همسایگان را که رشد و توسعه منطقه و امنیتی درون زا را به دنبال داشته باشد را بهترین، کم هزینه‌ترین و پایدارترین نوع دیپلماسی و تعامل می‌داند و امنیت پیرامونی خود را با هیچ مولّفه دیگری جایگزین نخواهد کرد و بر همین اساس برای کشور‌های همسایه و بویژه افغانستان همواره جایگاه ویژه در سیاست خارجی خود قائل بوده است.

ناگفته پیداست که امنیت، صلح و ثبات منطقه‌ای در گرو مناسبات دوستانه، نزدیک و راهبردی کشور‌های همسایه بدون حضور بیگانگان تحقق خواهد یافت. هر از گاهی رسانه‌ها و دشمنان ایران و افغانستان همدلی مردم دو کشور را نشانه گرفته و به بهانه‎های مختلف تلاش می‎کنند تا به روابط دو ملت با حیله‎ها و دسیسه‌های ساختگی خدشه وارد نمایند. اما اکنون پس از سال‌ها مردم مسلمان دو کشور دریافته‌اند که این دسیسه‌ها نفعی برای دو ملت نداشته و منافع آن نصیب دشمنان آنان شده است.

حضور مهاجرین عزیز افغانستانی در ایران و زندگی در کنار مردم ایران به عنوان یکی از نمونه‌های کم نظیر همدلی همیشه فرصتی ارزنده در جهت توسعه مناسبات فرهنگی و اجتماعی بین دو ملت بوده است. مهاجرینی که بنا به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب بدون هیچ محدودیت، از فرصتی برابر در حوزه پزشکی و درمان، زندگی اجتماعی، فعالیت‌های اقتصادی و فرصت‎های آموزشی برخوردار بوده‎اند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات که بر مبنای پیوند‌های عمیق دو ملت و روابط مستمر آنان و با توجه به ضرورت خدمت‌رسانی به برادران و خواهران حوزه غرب افغانستان و مردم شریف هرات تأسیس شده است، همواره در طول این سال‌ها همت خود را بر ارائه خدمات شایسته به مردم این بخش و کمک به ایجاد ارتباط قوی و سالم بین دو طرف مرز مشترک معطوف داشته است. طی ماه‌های اخیر و در پی تحولات افغانستان هزاران برادر و خواهر مسلمان افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده و در سخت‎ترین روز‌ها نیز دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود سعی در رفع مشکلات مهاجران و حضور قانونی و بدون مشکل و محنت آنان را فراهم آورده‌اند. ارسال بسته‌های معیشتی و کمک‌های مردمی از سوی ملت مسلمان ایران به مردم رنج‎دیده افغانستان در این روز‌ها پیوند مناسبات کامل‎تر را آشکار می‌نماید و امید است با توسعه مناسبات دو کشور همچنان استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها