عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

پیش‌بینی افق جدید همکاری‌های نظامی تهران-مسکو

حیدری گفت: چشم‌انداز همکاری‌های نظامی و فنی مسکو با تهران افق جدید همکاری را پیش روی دو دولت قرار داده است.
کد خبر: ۵۰۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ - 13February 2022

پیش‌بینی افق جدید همکاری‌های نظامی تهران-مسکو

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با چشم‌انداز همکاری‌های نظامی و فنی مسکو با تهران، اظهار داشت: ایران و روسیه دو کشور همسایه هستند که روابط آن‌ها در حوزه‌های مختلف رو به توسعه است؛ موضوعی که این روز‌ها موجب نگرانی قدرت‌های فرامنطقه‌ای شده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روس‌ها متوجه نقش جمهوری اسلامی در موقعیت‌های استراتژیک در منطقه و جهان شده اند، مطرح کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود که روسیه تمایل نشان داد قرارداد راهبردی بلند مدت با ایران داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و خصوصا دفاعی _نظامی مشترکی وجود دارد که دو کشور می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند، ادامه داد: در این میان روسیه کشوری قدرتمند در حوزه نظامی محسوب می‌شود لذا برای تولید قدرت نظامی و دفاعی کشورمان می‌توانیم از تجهیزات بروز آن‌ها بهره ببریم.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه سفر رییس جمهور کشورمان به روسیه افق جدید همکاری را پیش روی دو دولت قرار داده است، افزود: باید اذعان کرد ایران از حیث دفاعی بیش از ۹۰ درصد تجیهزاتش را به صورت بومی و بر پایه دانش نخبگان جوانش تولید می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که برای تامین باقی نیاز‌ها می‌تواند به تبادل تجربه در حوزه دفاعی و تولید تسلیحات با روسیه بپردازیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها