نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

ایثار، شجاعت، امانتداری و عدالت‌طلبی از ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) بود

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: ایثار و فداکاری، شجاعت، امانتداری و عدالت‌طلبی چهار ویژگی بارز حضرت علی (ع) است.
کد خبر: ۵۰۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ - 14February 2022

ایثار، شجاعت و عدالت‌طلبی از ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) بودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، صبح امروز (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت ولادت امام علی (ع) و روز پدر که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه ویژگی‌های بارز امام علی (ع) در روایات، تاریخ و از زبان مسلمان شیعه و سنی و مسیحی زیاد است، اظهار داشت: «احمد بن حنبل» از فقهای چهارگانه اهل‌سنت گفته است که در آن دوران خیلی تلاش شد تا فضائل علی بن ابی‌طالب (ع) را پنهان کنند و علی‌زدایی بین حاکمان وجود داشت؛ متأسفانه در یک بازه زمانی هرکس روی منبر می‌رفت، به امیرالمومنین (ع) توهین می‌کرد!

وی ایثار و فداکاری، شجاعت، امانتداری و عدالت‌طلبی را چهار ویژگی بارز حضرت علی (ع) دانست و تصریح کرد: هرکس برای هدف خود ایثار کند، ماندگار خواهد شد؛ همان‌طور که در دوران دفاع مقدس رزمندگان و فرماندهان به‌خاطر حفظ ایران اسلامی جان‌شان را تقدیم انقلاب کردند و بسیاری از افراد نیز به عشق آنان راهشان را ادامه دادند.

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با ذکر اینکه شجاعت حضرت علی (ع) زبانزد همگان است، افزود: امیرالمومنین علی (ع) به‌جز جنگ تبوک که آن هم به جنگ نپویست، در همه جنگ‌ها حضور داشت و در برابر ظالمان ایستادگی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه یکی از خصلت‌های بسیار زیبا و پسندیده امام علی (ع) امانتداری بود، خاطرنشان کرد: امانتداری از جمله مواردی است که خداوند از آن به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مؤمنان واقعی نام برده و در قرآن و احادیث توصیه فراوانی به رعایت آن شده است؛ لذا انسان باید امانتدار باشد؛ چراکه اگر امانتداری به درستی انجام شود، شاهد فساد و ظلم در جامعه نخواهیم بود.

وی دیگر ویژگی بارز حضرت علی (ع) را عدالت‌طلبی خواند و تأکید کرد: انسان باید دنبال ترویج عدل در جامعه و رفتار عادلانه و قضاوت شایسته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت الگوگیری جوانان از سبک زندگی امیرالمومنین (ع) تأکید کرد و یادآور شد: امید می‌رود همه ما ویژگی‌های شخصیتی این بزرگان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها