مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع):

خطابه‌های حضرت زینب (س) در زمان اسارت، امویان را رسوا کرد

حجت‌الاسلام «عطائی» با بیان اینکه رشادت‌ها و خطابه‌های این حضرت در زمان اسارت، یزید و امویان را رسوا کرد، گفت: صبر و بردباری ایشان زبانزد خاص و عام است و همواره به‌عنوان بهترین الگوی صبر مطرح است.
کد خبر: ۵۰۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۱ - 17February 2022

خطابه‌های حضرت زینب (س) در زمان اسارت، امویان را رسوا کردحجت‌الاسلام «کاووس عطائی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب کبری (س) به جمیع شیعیان آن حضرت اظهار داشت: حضرت زینب (س) در تاریخ 5 جمادی‌الاول سال پنجم یا ششم هجری متولد شد؛ سال تولد این حضرت، محل اختلاف است.

وی مطرح کرد: حضرت زینب (س) توسط رسول مکرم اسلام (س)، زینب نام‌گذاری شد و در دامان مبارک پیامبر (ص)، امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تربیت شد. ایشان سومین فرزند حضرت علی (ع) و خانم فاطمه زهرا (س) بود که پس از امام حسین (ع) و امام حسن (ع) متولد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: آن حضرت با پسرعموی خود یعنی عبدالله بن جعفر ازدواج کرد؛ ایشان در واقعه کربلا حضور پررنگ و پرثمر داشت و پس از شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا به اسارت درآمد و در نهایت در تاریخ 15 رجب سال 62 وفات یافت. حضرت زینب (س) به‌عنوان یک الگو و اسوه برای ما شیعیان مطرح است.

حجت‌الاسلام عطائی با اشاره به ویژگی‌های خاص حضرت زینب (س) بیان داشت: ایشان عالمه غیر معلمه بود و در زمان امام علی (ع)، در مسجد کوفه برای بانوان تدریس می‌کرد. دومین ویژگی ایشان، ولایتمداری و ولایت‌پذیری بود؛ به‌ویژه زمانی که امام حسین (ع) روانه کربلا و کوفه شد. مهم‌ترین عاملی که موجب شد ایشان همراه با امام حسین (ع) روانه کربلا شود، ولایت‌پذیری و پیروی ایشان از ولایت بود.

وی گفت: سومین ویژگی حضرت زینب (س)، صبر و شکیبایی است؛ وی درحالی‌که در واقعه کربلا عزیزان خود از جمله برادران، برادرزاده‌ها و فرزندان خود را در راه خداوند از دست داد اما صبر و بردباری ایشان زبانزد خاص و عام است و همواره به‌عنوان بهترین الگوی صبر مطرح است. به‌عنوان چهارمین ویژگی می‌توان گفت که رشادت‌ها و خطابه‌های این حضرت در زمان اسارت، یزید و امویان را رسوا کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) در پایان خاطرنشان کرد: امید است خداوند به همه ما توفیق بدهد که در دنیا رهرو راه حضرت زینب کبری (س) باشیم و در بدو ورود به قبر و قیامت نیز مورد شفاعت آن حضرت قرار گیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها