حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان در قدس و کرانه باختری

نظامیان صهیونیست در حمله امروز به تظاهرات فلسطینی‌ها در کرانه باختری به 123 نفر آسیب زدند و در محله الشیخ جراح هم سعی کردند تظاهرات صدها نمازگزار فلسطینی را متفرق کنند.
کد خبر: ۵۰۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ - 18February 2022

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان در قدس و کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محله الشیخ جراح قدس که رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر با حملات مجدد شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست اوضاع متشنجی پیدا کرده است، عصر امروز صحنه تظاهرات ضد اشغالگری بود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ند تاکید کردند: همبستگی گسترده از داخل و خارج فلسطین با محله الشیخ جراح نشان می‌دهد که آزادسازی سرزمین ما نزدیک است.

احمد خلیفه یکی از فعالان قدس می‌گوید: اسرائیل درصدد یهودی‌سازی قدس است و با تصاحب الشیخ جراح می‌خواهد یکی از مهم‌ترین در‌های مسجد الاقصی را مسدود کند.

تظاهرات‌کنندگان از محله الشیخ جراح به سمت خیابان اصلی حد فاصل قدس شرقی و قدس غربی رسیدند تا آنجا را مسدود کنند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی نیرو‌های گارد مرزی خود را به این منطقه فراخوانده است.

پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به تظاهرات‌کنندگان تلاش داشت آن‌ها را به خیابان‌های اطراف متفرق کند.

به گزارش المیادین، تظاهرات کنندگان تاکید کردند: تظاهرات ما پیامی علیه پاکسازی نژادی است که اسرائیل در همه خاک فلسطین پیاده می‌کند.

از سوی دیگر ده‌ها شهروند فلسطینی امروز جمعه در حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات آن‌ها در محور‌های جبل صبیح در شهرک بیتا و بیت دجن نابلس در کرانه باختری زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین با اعلام آسیب دیدن ۱۲۳ فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به بیتا و بیت دجن تاکید کرد، در بیتا ۷۶ نفر بر اثر شلیک گلوله پلاستیکی و ۷۵ نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور و شش نفر بر اثر سقوط از ارتفاع و ۲ نفر بر اثر شلیک مستقیم بمب گازی مصدوم شدند.

در بیت دجن نیز ۱۶ نفر آسیب دیدند که ۱۴ نفر آن‌ها بر اثر استنشاق گاز اشک آور و ۲ نفر بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی بوده است.

به گفته منابع، نظامیان اشغالگر مانع رسیدن تیم‌های پزشکی به محل درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان شدند و از همین رو تیم‌های میدانی از بین فلسطینیان به درمان آسیب دیدگان پرداختند.

از چند ماه پیش بیتا و بیت دجن صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهرات کنندگان فلسطینی است که خواستار برچیده شدن شهرک صهیونیست نشین «جفعات افیتار» در آنجا هستند.

حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی در کفر قدوم هم یک کودک ۱۲ ساله فلسطین به ضرب گلوله واقعی زخمی شد.

یک شهروند فلسطینی دیگر هم در جریان این تظاهرات در تعقیب و گریز و از چنگ نظامیان صهیونیست با سقوط از ارتفاع آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد.
در همین حال صد‌ها نفر از شهروندان فلسطینی نماز جمعه امروز را در محله الشیخ جراح که طی روز‌های اخیر در معرض حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته است، برپا کردند.

طی ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان آن با حملات مکرر به محله الشیخ جراح مدعی مالکیت زمین‌های آنجا هستند و می‌خواهند با آواره کردن اهالی از خانه‌هایشان این محله را تصاحب کنند.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی هم امروز برای نمازگزاران در این محله خطبه خواند و درباره تلاش‌های رژیم اشغالگر برای یهودی‌سازی کامل قدس هشدار داد.

شیخ صبری از همه آزادگان امت عربی و اسلامی خواست با حمایت همه جانبه از اهالی این محله در کنار آن‌ها باشند و بر رژیم اشغالگر برای توقف حملات خود فشار آورند.

ده‌ها هزار نفر از فلسطینی‌ها هم امروز نماز جمعه را در صحن‌های مسجد الاقصی برگزار کردند، با وجود اینکه نظامیان اشغالگر تدابیر امنیتی شدیدی را در ورودی‌های بخش قدیمی قدس اشغالی و در‌های مسجد الاقصی وضع کرده بود.

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که قریب به ۶۵ هزار نمازگزار نماز جمعه امروز مسجد الاقصی را اقامه کردند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار