یادداشت/ حامد افروغ

«جهاد تبیین»؛ راهبردی عملیاتی در برابر جنگ رسانه‌ای

جنگ رسانه‌ای موثرترین هجمه دشمن به هر کشوری است که با قلب حقایق سعی در القای خواسته‌های دشمنان می‌کند و «جهاد تبیین» از کارآمدترین سلاح‌ها در برابر این اقدام شوم دشمن است که می‌تواند با روشنگری، دسیسه‌ها را خنثی سازد.
کد خبر: ۵۰۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶ - 19February 2022

«جهاد تبیین»؛ راهبردی عملیاتی در برابر جنگ رسانه‌ایگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ بهمن، ماه بزرگی برای تاریخ ایران بزرگ است؛ ماهی که تاریکی سیطره غرب و شرق با نور انقلاب اسلامی شکافته شد و از دل آن جریانی بیرون آمد که راه سومی را برای اداره امور زندگی بشر ارائه می‌کرد. هر چه فرهنگ و سیاست در میان غرب و شرق بر زمینی بودن انسان‌ها تاکید می‌ورزید تا عقبه فطری و آسمانی آنها را محو کند، انقلاب اسلامی با تاکید بر پیوند دوباره انسان و خالقش، راه‌های آسمانی را بر روی دل‌ها بازگشایی کرد.

طبعا چنین حرکتی برای سردمداران نظام سلطه گران بود، چرا که نقطه مقابل مطامع آنها ایستاده بود. نکته مهم‌تر در این‌باره اما، تلاش رسانه‌ای سلطه‌گران در جهت تخریب انقلاب اسلامی است؛ تلاشی که تا به امروز هر بار به رنگی درآمده و مبانی و اصول انقلاب را مورد هجمه قرار داده است.

جنگ رسانه‌ای و روانی از آنجا که کم‌هزینه‌تر و پرفایده‌ـر از جنگ نظامی است، باید مورد توجه همه مردم باشد چرا که در این جنگ خوشبخت‌ـرین آدم‌ها را هم می‌توان با القائات رسانه‌ای به بدبخت‌ـرین مردم زمان بدل کرد. انقلاب اسلامی از آنجا که نوپاست و هنوز در نظام‌سازی دست به عصا راه می‌رود، لقمه راحتی در جنگ رسانه‌ای می‌نماید و مقابله با این مساله را به وظیفه‌ای سنگین‌تر تبدیل می‌سازد.

«جهاد تبیین» راهبردی جدی برای مقابله با جنگ رسانه‌ای است. جنگی که با تحریف وقایع، سعی دارد، افکار را در برابر حقیقت مقاوم سازد تا کسی در میان کوران سختی‌های تحمیلی از سوی دشمن و مسئولان ناکارآمد، دیگر نتواند به آن فکر کند و به سربازی بی جیره و مواجب برای فرهنگ غرب تبدیل شود.

در این خصوص تک تک مردم به نسبت میزان تاثیرگذاری خود بر یکدیگر مسئولیت داشته و باید با تبیین حقایق جامعه و تاریخ کشور، نسبت به مقابله با این جنگ رسانه‌ای اقدام کنند. برای مثال، اینکه دشمن با قبح‌زدایی از دوران ظاغوت سعی در گل و بلبل نشان دادن آن برهه دارد تا به نوعی افکار عمومی نسل‌های جوان را به تقابل با انقلاب اسلامی وادارد، حاکی از کم‌کاری نسل‌های قدیمی‌تر در انتقال درست وقایع آن دوران دارد که راه را برای جولان دشمن گشوده است.

ارائه مستندات و بیان خاطرات خود یکی از راه‌های مبارزه با تحریف تاریخ انقلاب در جنگ رسانه‌ای دشمن است؛ جنگی که اگر همه در تقابل با آن مشارکت نکنیم، مانند موریانه به تهی‌سازی فرهنگی کشور ـ نه‌تنها انقلاب اسلامی ـ منجر خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها