رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع):

اگر انحرافی را میان عملکرد اقوام دیدیم، با گفت‌وگو آن را حل می‌کنیم

سردار رستگارپناه گفت: ما اعتقادات و فرهنگ‌های مختلف مردم در داخل کشور و سایر ملل را به رسمیت شناختیم و هیچ‌گاه به مبارزه و بسیج نیرو علیه آن‌ها نپرداختیم. اگر انحرافی را دیدیم، با گفت‌وگو، صحبت و تعامل آن را حل می‌کنیم. یکی از نکات مورد توجه در دیدگاه امام، وحدت بوده است.
کد خبر: ۵۰۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ - 07February 2022

اگر انحرافی را دیدیم، با گفت‌وگو آن را حل می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر جهاد تبیین، دهمین نشست از سلسله نشست‌های هویت و پیشرفت به میزبانی اندیشکده هویت و پیشرفت اسلامی ایرانی مرکز مطالعات راهبردی «ژرفا» امروز (دوشنبه) با موضوع «بررسی نقش هویت‌ساز انقلاب اسلامی در مناطق کُردی» برگزار شد.

در این مراسم، سردار سرتیپ پاسدار «حسن رستگارپناه» رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) اظهار داشت: مبحث جنگ نرم و قدرت جمهوری اسلامی، فرمایشات امامین انقلاب و تبیین قدرت جمهوری اسلامی در این مؤلفه‌ها بیان شده است که به شرح زیر است: نخستین مورد آن، ایدئولوژی قدرت نرم است. پس از آن استعداد فرهنگی ایرانیان، قدرت نرم و مسائل عقبه فرهنگی که با بحث اسلامی بودن عجین شده است که یکی از قدرت‌های مهم نرم ماست.

وی افزود: مورد دیگر در تبیین قدرت جمهوری اسلامی، هویت و وقوع انقلاب به عنوان یک قدرت است و هر چه عمر انقلاب بیشتر می‌شود، قدرت آن علی‌رغم محدودیت‌ها افزایش پیدا کرده است. مورد دیگر، رهبری و ولایت فقیه است. تمام کشور‌های دنیا به خصوص کشور‌های اسلامی در غرب آسیا و آفریقا در انقلاب‌هایی که کرده‌اند، اتفاقاتی را تجربه کرده‌اند که به خاطر ضعف در مدیریت در رهبری در انقلاب خود شکست خورده‌اند.

سردار رستگارپناه ادامه داد: مورد بعدی در تبیین قدرت جمهوری اسلامی، روابط و همکاری فرهنگی و اجتماعی با سایر کشور‌ها و توجه به مظلوم و مقابله با ظالم و سلطه‌گری است. ما علی‌رغم تمام مشکلات با صداقت و جلوگیری از بهره‌روی و بهره‌برداری برای آینده آن کشور و جامعه کمک‌های بشردوستانه کرده‌ایم. پشتیبانی از توده‌های مردم هم در داخل و هم در خارج و مقابله با استبداد داخلی و استعمار خارجی، مورد بعدی قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) در ادامه با توجه به نکات مثبت مردم کردنشین گفت: صبر و پایداری و پافشاری در مسیر علی‌رغم مشکلات یکی از نکات مثبت خلق کرد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی انحرافات را با گفت‌وگو حل می‌کند، اظهار داشت: ما اعتقادات و فرهنگ‌های مختلف مردم در داخل کشور و سایر ملل را به رسمیت شناختیم و هیچ‌گاه به مبارزه و بسیج نیرو علیه آن‌ها نپرداختیم. اگر انحرافی را دیدیم، با گفت‌وگو، صحبت و تعامل آن را حل می‌کنیم. یکی از نکات مورد توجه در دیدگاه امام، وحدت بوده است.

سردار رستگارپناه افزود: کتابی تحت عنوان «موساد در عراق» تألیف شده است که در آن وابستگی نیرو‌های ضدانقلاب در کردستان به رژیم صهیونیستی را بررسی کرده است. تغییر حاکمیت سیاسی، فشار سیاسی دولت قبل (رژیم پهلوی) از جمله عواملی بودند که بر خلق کرد فشار وارد کردند.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: با یک نگاه انسان‌دوستانه، اسلامی و با توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی با آن‌ها برخورد می‌کردیم. درمورد هویت‌خواهی قومیت کرد، کمک‌هایی که انقلاب به آن‌ها کرده است، در جهت حفظ استقلال آن‌هاست اما اگر کسانی مانند آمریکا بخواهند به آن‌ها کمک کنند، در جهت اهدف سیاسی‌شان است، درحالی‌که دشمن آنگونه القا کرده است که آن‌ها با مرکز کشور تفاوت دارند.

وی با توجه به مشکلاتی که عده‌ای سعی دارند تا برای مردم کرد بوجود بیاورند، بیان داشت: یکی از مسائل عمده که مشکلاتی برای مردم کردستان ایجاد کرده، بحث محرومیت سیاسی مردم این منطقه است که بعضی در گوششان می‌خوانند که شما شهروندان درجه دوم هستید و برخی سوءمدیریت‌ها، نابسامانی اقتصادی و نابرابری‌های اقتصادی هم بر این قضیه صحه می‌گذارند. یکی دیگر شرایط و سوءمدیریت‌هاست. ما به گونه‌ای رفتار کردیم که هویت جدیدی برای مردم کرد بوجود آوردیم و هیچ گاه به تقابل با آن نپرداختیم.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: در مناطق کردنشین ظرفیت‌های محلی برای پیشرفت، سخت‌کوشی و زحمت و ظرفیت برای حل مسائل خودشان وجود دارد که آن را نادیده گرفته‌ایم. سنت‌های فرهنگی همگرا در جغرافیای کردستان کم بدان پرداخته شده است. بیش از هزار صنعت دستی در مناطق کردنشین وجود دارد که در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها، بسیار به معیشت مردم این منطقه کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: بسیج عمومی مردم در حفاظت از اسلام و مردم کشور، ادای حقوق مردم همراه با عدالت، حفاظت از مردم و حیات کشورها، توجه به اصالت و خداپرستی انسان‌های کرد، محرومیت‌زدایی، برخورد با سران ضدانقلاب وابسته به قدرت‌های بزرگ از جمله خدماتی هستند که باید به مردم کردنشین پرداخته شود جدای از اینکه تحت چه عقیده و مذهبی هستند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار