رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام‌ حسین (ع):

شهدا ضامن تداوم انقلاب اسلامی/ جبهه مقاومت لرزه بر اندام استکبار انداخته است

سردار «رستگارپناه» گفت: جبهه مقاومت لرزه بر اندام دشمنان و مستکبران انداخته است و اگر امروز امیدی در بین مسلمین وجود دارد به‌واسطه مجاهدت‌های رزمندگان مدافع حرم است.
کد خبر: ۵۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ - 13November 2022

جبهه مقاومت لرزه بر اندام استکبار انداخته است/ شهدا ضامن تداوم انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت «حسین هریری» فرمانده تخریب قرارگاه فاطمیون در حلب با حضور سردار سرتیپ پاسدار «حسن رستگارپناه» رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع)، خانواده شهید و جمعی از زائران و مجاورین بارگاه منور رضوی عصر امروز در رواق دارالهدایه حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار شد.

سردار رستگارپناه در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد امام خمینی (ره) و شهدا اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تاکنون به وسیله خون پاک شهیدان حفظ شده است و بعد از این هم در اثر صدق شهدا باقی خواهد ماند.

وی در ادامه با بازخوانی بخشی از واقع ۴۳ سال حیات انقلاب اسلامی افزود: دشمنی همچون اسرائیل مرگ قطعی خود را در تداوم انقلاب اسلامی می‌داند لذا از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی استفاده کرد. دولت آمریکا نیز همانند رژیم صهیونیستی در سراشیبی افول قرار دارد و نمی‌تواند جایگاه را بین ملت‌ها و کشورهای مختلف حفظ کند.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام‌ حسین (ع) گفت: از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران افراد و گروه‌های مختلفی همچون جریانات چپ، کومله و دمکرات و همچنین که منافقین تحمل شنیدن صدای اسلام را نداشتند به روی این انقلاب اسلحه کشیدند و یک دشمن بیرونی مثل صدام هم به بهانه تجزیه‌طلبی ایران مرزهای ما را درنوردید و به دنبال حمله ارتش بعث عراق به ایران در طی هشت سال، قریب به ۳۷ کشور از او حمایت کردند.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه قوای نظامی ایران در روزهای نخست جنگ تحمیلی به خاطر یک گلوله کلاشینکف در محدودیت قرار داشت، یاآور شد: در عملیاتی مانند ثامن‌الائمه (ع) شلیک گلوله و خمپاره بین رزمندگان سهمیه‌بندی شده بود! بدترین جنایات بشری در جنگ شهرها و جنگ نفتکش‌ها بر علیه ایران اعمال شد اما به رغم همه این اتفاقات ملت ایران اسلامی از جنگ تحمیلی با سربلندی بیرون آمد.

وی بیان داشت: بعد از پایان جنگ الگو و روش نظام سلطه در دشمنی با جمهوری اسلامی تغییر کرد، آن‌ها به وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای بر علیه فکر مردم اقدام کردند و هرچه که داشتند به میدان آوردند. برخی افراد ساده‌لوح در داخل گمان می‌کردند که با ارتحال امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران نیز از بین می‌رود؛ بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های مختلف سعی کردند هر ۱۰ سال یکبار، به زعم خود، یک انقلاب بر علیه کشور ایران طراحی کنند اما با وجود همه آن تلاش‌ها انقلاب اسلامی ایران از مرزهای کشور فراتر رفت و دشمنان به دنبال شکست‌های پی‌درپی یک جنگ ترکیبی بر علیه ایران اعمال کردند.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام‌ حسین (ع) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چگونگی شکل‌گیری گروهک تروریستی داعش توسط استکبار گفت: هزاران جوانی که باید از آموزه‌های قرآن کریم و رسول خدا (ص) تبعیت می‌کردند با نفوذ عناصر منحرف در بین مسلمین آن‌ها را به انحراف کشاندند و بر علیه کشورهای مسلمان شورانده شدند که نتیجه آن کشتار نزدیک به یک میلیون نفر در کشور افغانستان و همچنین هزاران نفر دیگر در کشور عراق بود. پس از بروز چنین رویداد تلخی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یکی از سربازان صدیق رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تربیت‌یافته مکتب امام خمینی (ره) پای در عرصه میدان گذاشت و مانع از آن شد که دشمنان به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: در جریان ظهور داعش باید توجه داشت که تجهیزات و تسلیحات نظامی که در اختیار چنین جریان منحرفی قرار گرفت؛ تجهیزات کمی نبود. دشمنان تا دیروز مدعی مبارزه با تروریسم بودند اما خود عناصر داعش را تجهیز می‌کردند.

سردار رستگارپناه تأکید کرد: شهدای مدافع حرم که شهید حسن هریری در زمره آن‌ها قرار دارد فراتر از مرزهای ایران به دفاع از کشور پرداختند.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام‌ حسین (ع) در ادامه به دستاوردهای جبهه مقاومت اشاره کرد و ابزار داشت: جبهه مقاومت لرزه بر اندام دشمنان و مستکبران انداخته است و اگر امروز امیدی در بین مسلمین وجود دارد به‌واسطه مجاهدت‌های رزمندگان مدافع حرم است. اگر ایمان و شجاعت با یکدیگر توأم باشند نصرت خداوند قطعی است و این مهم در جبهه مقاومت و مقابله با داعش احساس شد.

وی در ادامه با بیان اینکه وقوع حوادث مختلف در روند انقلاب اسلامی باعث شکل‌گیری یک جنگ ترکیبی به وسیله رسانه‌های معاند بر علیه نظام مقدس اسلامی شد، تصریح کرد: متأسفانه در جریان این جنگ ترکیبی شاهد بودیم که برخی از افراد، به‌خصوص جمعی از جوانان، فریب حرف‌های رسانه‌ای دشمن را خوردند. در حوادث و ناآرامی‌های اخیر تدبیر این بود که جوانان فریب‌خورده از مسیر اشتباه خود بازگردند چراکه آن‌ها فرزند کشور ایران هستند. در این میان؛ مردم نیز با سردمداران آشوب‌های اخیر همراهی نکردند و با این حرکت خود ثابت کردند که آینده انقلاب اسلامی ایران، از آن مردم مسلمان و معتقد است.

سردار رستگارپناه خاطرنشان کرد: در جریان حوادث اخیر نحوه شهادت بسیجی همانند آرمان علی‌وردی در طول ۴۳ گذشته بی‌نظیر بود همچنین سکوت مجامع جهانی و برخی عناصر داخلی در حادثه شاهچراغ غیرقابل پذیرش است.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام‌ حسین (ع) با تأکید بر این‌که اگر اسلام برای یک بانو؛ پوشش حجاب را قائل شده است برای حفظ عفت و پاکدامنی اوست، یادآور شد: کشف حجاب برخی از افراد فریب خورده مسیری است که برای آن انتهایی نمی‌توان متصور بود. طبق قوانین کشور فرد هنجارشکن بایستی تعزیر شود منتهی اگر شما دقت کنید، می‌بینید که در طول ۴۳ سال اخیر به رغم هنجارشکنی برخی از زنان هنجارشکن، هیچ یک تا به حال تعزیر نشده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار