رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:

«سازمان قضایی نیرو‌های مسلح» پشتوانه مقتدر نیرو‌های مسلح است

حجت الاسلام «پورخاقان» گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح پشتوانه مقتدر نیرو‌های مسلح است و باید با اقتدار و حکیمانه کار خود را پیش ببرد.
کد خبر: ۵۰۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ - 19February 2022

سازمان قضایی پشتوانه محکم نیرو‌های مسلح استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «احمدرضا پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قم در مجتمع فرهنگی عمار اظهار داشت: مسئولیت خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بسیار خطیر و اثربخش است.

وی افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در جمهوری اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است؛ به این دلیل که وظایف آن نسبت به نیرو‌های مسلح است و نیرو‌های مسلح همانطور که امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند، زینت حاکمان و پشتوانه امن برای مردم و شهروندان محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: این سازمان جایگاه خطیری است. آن نیروی مسلحی که حافظ جان مال و ناموس و امنیت است، قطعا نیروی مقتدری می‌خواهد که از آن صیانت کند. سازمان قضایی به‌هیچ‌ وجه در مقابل نیرو‌های مسلح نیست و مسئولیت بسیار سنگین صیانت از نیرو‌های نظامی و انتظامی را برعهده دارد.

پورخاقان گفت: سلامت و امنیت تمامی حوزه‌ها منوط به وجود نیرویی مقتدر و کارآمد است و آن نیروی مقتدر در اسلام تحت لوای فرماندهی شکل می‌گیرد که قدرت خود را از خداوند می‌گیرد و آن می‌شود که ۱۰ نفر از آن‌ها می‌تواند ۱۰۰ نفر از دشمن را حریف شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در مورد اهمیت نیرو‌های مسلح استان قم بیان کرد: قم، چون خاستگاه انقلاب است، نیرو‌های مسلح این استان هم از ویژگی خاصی برخوردار هستند و صیانت از آن‌ها ظرافت بیشتری می‌طلبد؛ چرا که دشمن بشدت دنبال تخریب فرهنگ شهید و شهادت در این استان است؛ این استان بیش از شش هزار شهید در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امنیت و سلامت مردم دارد.

وی تاکید کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هیچ زمان دست نیرو‌ها را نبسته است و ما از نیرو‌ها تمام‌قد در مقابل اشرار دفاع خواهیم کرد. ما بایستی در مقابل شرارت‌ها قانون خودمان را تقویت کنیم در گذشته برای چاقو زدن بازداشت موقت داشتیم، اما اکنون قانون طوری است که آیین دادرسی اجازه بازداشت فرد را نمی‌دهد و قانون نسبت به مجازات این نوع موارد باید اصلاح شود.

پورخاقان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جایگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: رهبری این سازمان را بسیار حساس می‌دانند و می‌فرمایند که اهمیت آن از دستگاه قضایی غیرنظامی بیشتر است؛ اگرچه دستگاه قضایی خودش بسیار حساس است، اما چون این دستگاه به دایره امنیت کشور برمی‌گردد، بسیار حساس‌تر است و باید روی آن بسیار کار کرد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: سازمان قضایی باید با اقتدار و حکیمانه کار خود را پیش ببرد و اگر ضربه بخورد در نیرو‌های مسلح هرج و مرج خواهد شد؛ ما باید مقید به اخلاق و اصول باشیم تا بتوانیم از نیروی مسلح صیانت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها