سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز+ تصاویر

یک فروند هواپیمای جنگی متعلق به پایگاه دوم شکاری شهید فکوری در تبریز سقوط کرد.
کد خبر: ۵۰۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ - 21February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، یک فروند هواپیمای «اف ۵» متعلق به پایگاه دوم شکاری شهید فکوری، امروز (دوشنبه) در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین‌المللی این شهر سقوط کرد.

مسئول روابط عمومی پایگاه دوم شکاری تبریز اعلام کرده است که این جنگنده در یکی از محلات شمالغرب شهر تبریز، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) و فرهنگسرای الغدیر (کشتارگاه قدیمی تبریز) سقوط کرده و علت حادثه در حال بررسی است.

«حمید منجم» مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی نیز از اعزام ٩ تیم عملیاتی به محل این حادثه خبر داد و اظهار داشت: براساس گزارش‌های اولیه ۲ نفر از کادر پروازی هواپیما به همراه سرنشین خودرویی که این هواپیما با آن برخورد کرده بود، در این حادثه جان باخته‌اند.

همچنین، امیر سرتیپ‌دوم «شاهین تقی‌خانی» سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی در تشریح این حادثه، گفت: در سانحه سقوط هواپیمای جت آموزشی امروز ساعت ۸:۵۰ یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی ارتش در حین بازگشت از ماموریت دچار نقص فنی شد.

وی افزود: برای اینکه این هواپیما در نقطه پرجمعیت و شلوغ اصابت نکند، خلبانان آن را به یک منطقه کم‌تراکم هدایت کردند.

به گفته سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی، خلبانان می‌توانستند با استفاده از صندلی‌پران از هواپیما اجکت کرده و خارج شوند، اما از این فرصت استفاده نکردند و هواپیما را به یک نقطه کم جمعیت هدایت کردند و به شهادت رسیدند.

«عابدین خرم» استاندار آذربایجان شرقی، ستاد مدیریت بحران استانداری و نیروهای امدادی و آتش‌نشانی، برای مدیریت حادثه و ارائه هرگونه خدمات احتمالی لازم، در محل حادثه حاضر شدند.

سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز

سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار