پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پی شهادت دو تن از خلبانان «نهاجا»

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» در پیامی شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی را در سانحه هواپیمای آموزشی نیروی هوایی ارتش، تبریک و تسلیت گفت.
کد خبر: ۵۰۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 21February 2022

پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پی شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با صدور پیامی، شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی را در سانحه هواپیمای آموزشی نیروی هوایی ارتش، تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا (احزاب، آیه ۲۳)

شهادت دو تن از خلبان زبده و ارزنده نیروی هوایی هرچند مایه تألم خاطر و تأثر بسیار شد، ولی فضای کشور را بار دیگر آکنده از عطر شهادت و ازخودگذشتگی کرد و موجب تداعی خاطره ایثار و رشادت رزمندگان و شهیدان در هشت سال دفاع مقدس کرد.

شهادت همرزمان شریف و ارزنده خلبان سرهنگ دوم صادق فلاحی از بهترین استاد خلبانان پایگاه شهید فکوری تبریز و سروان علیرضا حنیفه‌زاد از خلبانان جوان و آتیه‌دار نیروی هوایی که امکان نجات جان خود را داشتند، اما نجات جان هموطنان را به ادامه حیات خود برتری دادند، شهادت رشک‌برانگیزی است.

این که این دو همرزم شهید، تا واپسین لحظه عمر، ابتدا بر حفظ سرمایه ملی و میهنی خود پافشاری کردند تا از سقوط هواپیما ممانعت کنند و چون توفیق نیافتند، با هدایت آن به پهنه‌ای خالی از سکنه، با هدیه و بذل جان خود، زندگی بسیاری را نجات دادند و جان بر سر این تعهد شرافتمندانه دینی و میهنی خود نهادند، راه و رسم قهرمانانی است که در مکتب سید و سالار شهیدان بالیده‌اند.

همچنین در این سانحه غم‌انگیز یکی از همو‌طنان شریف جان خود را از دست داد که بسیار موجب تألم خاطر شد.

این سانحه را به خانواده این دو شهید و خانواده بزرگ نیروی هوایی و ارتش تبریک و تسلیت می‌گویم. همچنین درگذشت هموطن عزیزمان را نیز به خانواده و بازماندگان وی تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات این سه عزیز سفرکرده و صبر برای بازماندگان از درگاه باریتعالی مسئلت می‌نمایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
عباس محمدحسنی

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها