مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اتکا:

بیش از ۱/۵ میلیون حکمت کارت در کشور فعال است/ امکان خرید دارندگان حکمت کارت از ۲۵۰۰ فروشگاه

نجفی بابیان اینکه هم‌اکنون یک میلیون و ۹۰۰ حکمت کارت فعال داریم، گقت: از این تعداد حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار کارت در حوزه نیرو‌های مسلح و حدود ۵۵۰ هزار کارت برای سایر ارگان‌ها صادر شده است.
کد خبر: ۵۰۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۴ - 23February 2022

صدور ۱۹۰۰ حکمت کارت/ امکان خرید دارندگان حکمت کارت از ۲۵۰۰ فروشگاه در سراسر کشورحسین نجفی مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اتکا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به به اینکه حکمت کارت دارای پنج ویژگی است، اظهار داشت: اولین ویژگی این است افراد دارای حکمت کارت می‌توانند از تخفیفات مازاد بر تخفیف عموم فروشگاه‌های اتکا استفاده کنند، دومین ویژگی واریز یارانه‌هاست که هر ماه و بر اساس تعداد عائله، سازمان اتکا برای دارندگان حکمت کارت واریز می‌کند که از فروشگاه‌های اتکا خرید خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: سومین ویژگی این کارت خرید اعتیاری است؛ دارندگان حکمت کارت می‌توانند خرید خود را در طول ماه انجام دهند و ماه بعد هزینه آن بدون اینکه کارمز و سودی از آن دریافت شود از حقوقشان کسر می‌شود؛ چهارمین ویژگی حکمت کارت خرید اقساطی است و دارندگان حکمت کارت می‌توانند از فروشگاه اتکا و یا فروشگاه‌های طرف قرار داد خرید اقساطی خود را انجام دهند و اولین قسط دو ماه پس از خرید کسر می‌شود.

نجفی در خصوص پنجمین ویژگی حکمت کارت که به تازگی به آن اضافه شده است، گفت: موضوع کالابرگ‌ها هم به این کارت‌ها اضافه شده است و کسانی که حکمت کارت دارند می‌توانند در تاریخی که اعلام خواهد شد با مراجعه به فروشگاه‌های اتکا کالای خود را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اتکا با بیان اینکه حکمت کارت در اختیار شاغلین نیرو‌های مسلح و بازنشستگان نیرو‌های مسلح قرار گرفته است، افزود: طی مذاکراتی که با سایر ارگان‌ها داشتیم ۳۰ ارگان طرف قرارداد سازمان اتکا است و از خدمات حکمت کارت استفاده می‌کنند؛ این ارگان‌ها شامل وزارت امور خارجه، تمامی شرکت‌های ودجا، هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد و ... است، این ارگان‌ها فقط از قابلیت تخفیف، اعتبار و اقساط حکمت کارت استفاده می‌کنند.

نجفی اضافه کرد: هم‌اکنون یک میلیون و ۹۰۰ کارت فعال داریم که از این تعداد حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار کارت در حوزه نیرو‌های مسلح و حدود ۵۵۰ هزار کارت برای سایر ارگان‌ها صادر شده است.

وی درباره برخی حواشی ایجاد شده در خصوص حکمت کارت و سود سازمان اتکا تاکید کرد: چنین موضوعی صحت ندارد؛ امروز هر کسی که از سازمان اتکا خرید اعتباری و اقساطی انجام می‌دهد به هیچ عنوان مبلغ کارمز اضافه‌ای از یگان‌ها و او دریافت نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اتکا اظهار داشت: برای دارندگان حکمت کارت پس از هر خرید پیامک ارسال می‌شود که در این خصوص هم هیچگونه هزینه‌ای از مشتریان دریافت نمی‌شود و هزینه پیامک را سازمان اتکا پرداخت می‌کند؛ در سنوات گذشته اگر کارت کسی مفقود و یا مخدوش می‌شد به یکی از ۶۲ دفتر ما در سراسر کشور مراجعه می‌کرد و هزینه پست کارت جدید را که مبلغ ۱۵ هزار تومان بود پرداخت می‌کرد که این موضوع در اسفند سال ۱۳۹۹ برداشته شده و هیچ هزینه‌ای از مشتریان دریافت نمی‌شود و این اقدامات در راستای خرسندسازی نیرو‌های مسلح است.

وی گفت: طرح حکمت کارت از سال ۱۳۸۴ شروع به کار کرد و هدف آن خرسندسازی و هدفمندی کالابرگ و کارکنان نیرو‌های مسلح بتوانند با یک کارت هوشمند خرید روزانه خود را انجام دهند بدون اینکه پرداخت نقدی داشته باشند؛ امروز پس از خرید اگر سقف کارت مشتری ما اعتبار داشته باشد دیگر نیاز نیست هزینه‌ای پرداخت کندو به طور اتوماتیک در ماه آینده از حقوق شخص کسر می‌شود.

نجفی با بیان اینکه طبق قراردادی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رسیده است ایثارگران و خانواده شهدا می‌توانند از این کارت‌ها استفاده کنند، افزود: یکی از خدماتی که جدیدا به بنیاد شهید اضافه شده این است که از ابتدای این ماه می‌توانند در مدت ۲۰ ماه تا سقف ۲۴ میلیون تومان خرید انجام دهند؛ در خرید اعتباری هیچگونه سودی دریافت نمی‌شود، اما در خرید اقساطی نرخ کارمزد بانک مرکزی دریافت می‌شود، کارمزد دریافتی به حساب بانک واریز می‌شود و هیچگونه سودی برای سازمان اتکا ندارد.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اتکا با اشاره به خدمات غیرحضوری به دارندگان حکمت کارت خاطرنشان کرد: اگر کارتی دچار مشکل شود نیاز نیست دارنده کارت به دفاتر مراجعه‌ای داشته باشد و درخواست صدور کارت دهد؛ دارنده کارت می‌تواند با شماره‌گیری ۴۸۵۶-۰۲۱ تماس بگیرد و پس از احراز هویت تلفنی با اعلام فروشگاه می‌تواند کارت المثنی خود را دریافت کند، در گذشته شخص باید چندین مرتبه به دفاتر مراجعه می‌کرد.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر امروز با حدود هزار و ۵۰۰ فروشگاه غیر از فروشگاه‌های اتکا طرف قرار داد هستیم که پذیرنده حکمت کارت هستند، گفت: بازرسان تحت نظارت ما از این شبکه نظارت می‌کنند و اگر جنسی به مشتری با قیمت بیشتری فروخته شود جریمه خواهد شد و مبلغ جریمه به حساب دارنده حکمت کارت واریز می‌شود؛ در دو سال گذشته دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گران فروشی کشف شد که عین مبلغ به حساب دارنده حکمت کارت واریز شده است.

نجفی افزود: شرایط خرید از این فروشگاه‌ها همچون خرید از فروشگاه‌های اتکا هست؛ برای نظارت از فروشگاه‌ها سالیانه دو بار به این فروشگاه‌ها مراجعه می‌شود و تمامی فاکتور‌ها بررسی می‌شود و علاوه بر آن بازرسی‌های تلفنی انجام می‌شود؛ تمامی دارندگان حکمت کارت می‌توانند از دو هزار و ۵۰۰ فروشگاه خرید داشته باشند.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اتکا با بیان اینکه کارت‌ها به صورت متمرکز در تهران صادر می‌شود، اظهار داشت: در گذشته پنج تا ۱۰ روز طول می‌کشید تا کارت صادر و تحویل داده شود، اما امروز در تهران ۲۴ ساعته در شهرستان‌ها حداکثر ۷۲ ساعته کارت تحویل داده می‌شود؛ همچنین دارندگان و پذیرندگان حکمت کارت می‌توانند با شماره‌گیری ۴۸۵۶-۰۲۱ سوالات و مشکلات در حوزه حکمت کارت را مطرح کنند.

وی گفت: تمامی محصولاتی که در فروشگاه‌های سازمان اتکا به فروش می‌رسد تولید داخل هستند و هدف ما حمایت از تولید داخل است؛ همچنین کالا‌های خوبی توسط سازمان اتکا تولید می‌شود که این‌ها باعث تشکیل زنجیره امنیت غذایی نیرو‌های مسلح می‌شود.

انتهای پبام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار