در جلسه شورای نگهبان صورت گرفت؛

تمجید آیت‌الله جنتی از خدمات مرحوم «آیت‌الله مومن»

دبیر شورای نگهبان از خدمات علمی مرحوم آیت‌الله مومن عضو فقید شورای نگهبان، تمجید کرد.
کد خبر: ۵۰۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ - 23February 2022

تمجید آیت‌الله جنتی از خدمات مرحوم آیت‌الله مومنبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان امروز چهارشنبه (۴ اسفند) طی سخنانی در نطق پیش از دستور جلسه شورای نگهبان با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت آیت‌الله محمد مومن، اظهار داشت: یاد و خاطره این عالم بزرگوار و عضو فقید شورای نگهبان را گرامی می‌داریم؛ حقیقتاً از دست دادن ایشان برای ما تلخ بود.

وی با تمجید از خدمات آیت‌الله مومن در شورای نگهبان، گفت: سوابق آیت الله مومن در مجامع مختلف علمی در تهران و قم، بسیار درخشان بوده و حقیقتا جای ایشان خالی است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: از خداوند منان می‌خواهیم که جای ایشان را برای ما پُر کند و به ما توفیق دهد که به وظایف‌مان به خوبی عمل کنیم.

آیت‌الله محمد مؤمن، عضو مجلس خبرگان رهبری و از اعضای فقهای شورای نگهبان بعد از سالها تلاش در مسیر فقاهت و انقلاب اسلامی، پس از تحمل یک دوره بیماری، روز دوم اسفند سال ۱۳۹۷ دعوت حق را لبیک گفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت این عالم برجسته نوشتند: مقام علمی و پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا و اخلاص این عالم بزرگوار و نیز وفاداری و تعهد انقلابی و اجتماعی، شخصیت جامعی از ایشان ساخته بود. سابقه‌ی مبارزاتی ایشان به پیش از انقلاب برمی‌گردد و خدمات انقلابی ایشان در تمام دوران چهل ساله مستمراً ادامه داشته است و در دوره‌های متعدد و متوالی یکی از ارکان مهم شورای نگهبان بوده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها