یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

بازخوانی و حلقه‌های مفقوده ماجرای یک فایل صوتی

نباید از یاد ببریم علاوه بر کیسه‌دوختگان مال و مقام، عده‌ای نیز برای تخریب بنیان‌های اعتقادی و باور‌های جامعه ما در کمین نشسته‌اند. شاید این دو گروه ارتباط سازمانی با همدیگر نداشته باشند ولی در نهایت دو لبه یک قیچی قلمداد می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 24February 2022

بازخوانی و حلقه‌های مفقوده ماجرای یک فایل صوتیگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ «سعید شهرابی فراهانی» تحلیلگر مسائل سیاسی؛ در روز‌های اخیر بازنشر یک فایل صوتی درخصوص پیگیری تخلفات صورت گرفته در یکی از زیرمجموعه‌های اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب حواشی بسیاری شد.

خباثت جریانات معاند و کوتاهی برخی از دوستان انقلابی؛ فضایی را برای بهره‌برداری و عقده‌گشایی ضد انقلاب از طریق انحراف موضوع و القای افکار مسموم به اذهان عمومی با محورهایی چون فساد سیستماتیک، غارت سازمان‌یافته و ... پدید آورد.

نکته قابل تامل در این رخداد واکنش منفعلانه برخی از اضلاع جبهه انقلاب اسلامی در برابر هجمه هدفمند ضد انقلاب در قبال تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون ابزار جنگ روانی علیه ملت بود. در حالیکه چند روز بیشتر از تشریح اهمیت جهاد تبیین توسط رهبر انقلاب اسلامی نگذشته بود؛ بررسی عملکرد جبهه انقلاب در برابر پمپاژ القائات منفی رسانه‌های بیگانه و سرشاخه‌های داخلی آن‌ها (که اغراض سیاسی خود را در پشت سخنان به ظاهر خیرخواهانه پنهان کرده‌اند) چندان رضایت بخش ارزیابی نمی‌شود.

اگرچه موضوع مطروحه در محتوای فایل صوتی نیازمند «رسیدگی تخصصی» از جانب دستگاه‌های مسئول است؛ ولیکن «مطالبه مردمی» برای از بین بردن زمینه‌های ارتکاب تخلفات صورت گرفته نیز ضرورت دارد چه اینکه مطالبه عدالت و عدم تبعیض در برخورد با تخلفات؛ حق و تکلیفی است که جامعه اسلامی را از پلیدی خیانت در امانت شهدا و امام شهدا مصون می‌سازد و نهیبی است بر کسانی که به اسم انقلاب و آرمان‌های انقلاب، برای جمع آوری مال و رسیدن به جاه، کیسه‌ها دوخته‌اند.

به شرح مختصر بالا درباره «مطالبه مردمی»، این نکته را نیز باید افزود که مبتذل کردن این موضوع حساس و به راه انداختن کارخانه «برچسب‌زنی فله‌ای» نه تنها موجب نیل به مقصود مشروع و منطقی نخواهد شد بلکه بسترساز بدبینی، بی‌اعتمادی و ناامیدی به فعالیت‌های مصلحانه نیز خواهد شد. نباید از یاد ببریم علاوه بر کیسه‌دوختگان مال و مقام، عده‌ای نیز برای تخریب بنیان‌های اعتقادی و باور‌های جامعه ما در کمین نشسته‌اند.

شاید این دو گروه ارتباط سازمانی با همدیگر نداشته باشند ولی در نهایت دو لبه یک قیچی قلمداد می‌شوند. هنگامی که افرادی که سابقه حضور در این دو دسته را دارند برای منحرف شدن انقلاب و نظام اسلامی دلسوزی می‌کنند باید به آن‌ها شک کرد و بازیشان را خواند، زیرا این نوع کنش مقدمه یک حرکت بزرگتر و مخرب‌تر به شمار می‌رود که تلاش می‌شود آتش آن به دست خود مردم تهیه و شعله‌ور شود. آنطور که شواهد نشان می‌دهند این موج سواری بر «مطالبه مردمی» و سرقت پرچم انقلاب، نمی‌تواند بدون برنامه، هدف و طراحی باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار