امام جمعه دشتی:

اوکراین فریب وعده‌های آمریکا و غرب را خورد

«زاهددوست» گفت: اوکراین فریب آمریکا و غرب خورد و صنایع دفاعی و هسته‌ای خودش را نابود کرد در عوض آمریکا و غرب وعده دادند که ما امنیت شما را تأمین می‌کنیم؛ ولی امروز به این روز افتاده است که یک روز هم قدرت دفاع از خود ندارد.
کد خبر: ۵۰۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ - 25February 2022

اوکراین فریب وعده های آمریکا و غرب را خوردبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «علی زاهددوست» در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج اظهار داشت: در سفر وزیر بهداشت خوشبختانه بحث ارتقا چند بیمارستان استان مطرح شد که مشکلات بیمارستان زینبیه خورموج هم در این سفر مورد توجه قرار گرفته و ان شاءالله بیمارستان زینبیه هم ارتقا می‌یابد.

وی گفت: کوتاهی تا به امروز مسئولان دانشگاه پزشکی در خصوص نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان دشتی باید به صورت عملی جبران شود.

امام جمعه دشتی بیان کرد: متأسفانه بیمارستان زینبیه که باید جوابگوی نیاز ۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستان باشد از حداقل امکانات و زیرساخت‌ها محروم است و مردم به شدت ناراضی و برای درمان خود به بیمارستان سایر شهرها پناه می‌برند.

وی با اشاره به وضعیت امروز اوکراین خاطرنشان کرد: وضعیت امروز ‎اوکراین نتیجه ساده لوحی رئیس جمهور وقت این کشوراست که فکر می‌کرد «امضای بیل کلینتون تضمین است» و با امضای یک تفاهم نامه، اوکراین را خلع سلاح کرد.

زاهددوست گفت: اعتماد به بیگانه به خصوص اعتماد به آمریکا برای تأمین امنیت داخلی، مرض خطرناکی است که می‌تواند سومین قدرت اتمی دنیا را هم به این روز بیندازد.

وی افزود: چقدر خدا به مردم ایران رحم کرد که این تفکر خطرناک و ضد امنیت ملی که تصور می‌کرد «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها» در برابر سد مستحکم ولایت و مردم ناکام ماند، وگرنه اگر نبود هوشمندی و درایت رهبری معظم انقلاب و اگر نبود بصیرت و هوشیاری ملت با این تفکر و نگاهی که به روابط بین‌الملل داشتند قبل از اوکراین امروز ایرانِ جنگ زده مایه عبرت جهانیان بود.

وی گفت: اوکراین فریب آمریکا و غرب خورد و صنایع دفاعی و هسته‌ای خودش را نابود کرد در عوض آمریکا و غرب وعده دادند که ما امنیت شما را تأمین می‌کنیم ولی امروز به این روز افتاده است که یک روز هم قدرت دفاع از خود ندارد و روسیه در چند ساعت تمام پایگاه‌های هوایی و تجهیزات ضد هوایی اوکراین را نابود کرد و رئیس جمهورش هم صراحتاً اعلام کند در برابر روسیه تنها مانده‌ایم.

امام جمعه دشتی بیان کرد: چه بسیار کشورهایی که به همین مصیبت گرفتار شدند؛ عراق، لیبی و … امروز هم اوکراین که وضعیت امروزش باید مایه عبرت همه کشورها و ملت‌ها باشد و ابداً به آمریکا و غرب اعتماد نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار