گذری بر زندگی‌نامه شهید «محمد دهقانی»

«محمد دهقانی» از شهدای استان کردستان است که در عملیات «والفجر ۹» در کردستان عراق به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۰۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۸ - 01March 2022

گذری بر زندگی‌نامه شهید «محمد دهقانی»به گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «محمد دهقانی» فرزند «مصطفی» یکم خرداد سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای متدین و مذهبی، در روستای «دولابی» از توابع شهرستان «مریوان» به دنیا آمد.

«محمد» دوران کودکی خود را در زادگاهش سپری کرد و با رسیدن به سن هفت سالگی، برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد.

وی با استعداد و علاقه‌ای که داشت، موفق شد مقطع ابتدایی را به پایان برساند؛ اما به دلیل نبود امکانات تحصیلی و آموزشی در روستا، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای او میسر نشد و در همان دوران نوجوانی به همراه دیگر اعضای خانواده به کشاورزی و امورات روستای مشغول شد.

«محمد» بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عنوان بسیجی در جهاد سازندگی مشغول به کار شد و از این طریق در راستای آبادانی میهن و امدادرسانی به مردم منطقه، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی فردی متدین، صادق و نیکوکار بود و اخلاق پسندیده و پر ملاطفت «محمد» باعث شده بود تا همه کسانی که او را می‌شناسند، از او به نیکویی یاد کنند.

این جهادگر پر تلاش برای سازندگی کشور به سختی مشغول به کار بود و در این راه متحمل رنج‌های های زیادی شد، تا این‌که در عملیات «والفجر ۹» داوطلبانه به جبهه اعزام شد و سرانجام روز بیستم اسفند سال ۱۳۶۴ در شمال شهر «سلیمانیه» عراق، منطقه‌ای به نام «چهارتا» بر اثر اصابت ترکش خمپاره‌های ارتش بعث عراق به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع، در قبرستان عمومی روستای «دره‌تفی» به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار