نماینده ولی فقیه در مازندران:

حماسه هفتم اسفند سال ۶۰ شیرگاه برجسته‌سازی شود

«محمدی لائینی» بر لزوم برجسته‌سازی حماسه هفتم اسفند سال ۶۰ مردم شیرگاه سوادکوه در مقابله با گروهک منافقین تأکید کرد.
کد خبر: ۵۰۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ - 26February 2022

حماسه هفتم اسفند سوادکوه در مقابله با منافقین برجسته‌سازی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت حماسه هفتم اسفند 1360 مردم شیرگاه سوادکوه اظهار داشت: حماسه مردمی و حضور مردمی در سوادکوه و ناجوانمردی، خیانت و جنایت کمونیست‌ها و منافقین در یک هجمه ناجوانمردانه به یک شهر بی‌دفاع و غافلگیر کردن مرکز بسیج و چند جوان و نوجوان قد و نیم‌قد، هم تسلیت و هم تبریک دارد.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نشست و با بیان اینکه هر جا مردم حضور دارند، حسابش از جا‌های دیگر جداست، افزود: در این حادثه کل شهر بسیج شدند و پیام دارد و حماسه ششم بهمن آمل نیز حضور مردمی یک معنای دیگری دارد.

محمدی لائینی با عنوان اینکه حمله منافقین به آمل، حماسه مردمی را به دنبال داشت و در سوادکوه هم چنین حماسه‌ای شکل گرفت، بیان داشت: این نشان دهنده تراز بالای مردم در بصیرت و تدین و احساسات انقلابی و وفاداری و دلبستگی به انقلاب است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مردم اوکراین دلبستگی و احساساتی نسبت به کشور نشان ندادند، ادامه داد: اربابان بی‌وفا و نوکر‌های نفهم هم عبرت نمی‌گیرند و ناتو و بایدن نیز کمک نکردند و این باید عبرت آموز باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب مردمی محصول خون شهداست، تصیح کرد: مردم با اعتقادی که به امام داشتند و حقیقتی که در وجود امام دیدند با یک اشاره به سر دویدند و این انقلاب را بوجود آوردند و رها کننده انقلاب نیستند و دشمنان ما متوجه نیستند و نمی‌فهمند.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات مازندران از قدیم تا امروز این بود که بخاطر جنگل انبوه و کوه و دره برای شاهان گذشته و خلفای بنی عباس گذشته قابل تسخیر نبود و سادات به اینجا پناه می‌آوردند.

وی با عنوان اینکه جنگل بزرگترین پناهگاه برای مهاجم است، اضافه کرد: قبل از انقلاب شاه نتوانست از پس چند تا چریک بربیاد و فکر کردند از جنگل وارد شوند می‌توانند مازندران را بگیرند و حضور مردم باعث ریشه‌کنی منافقین شده است.

امام جمعه ساری با تأکید بر برجسته‌سازی حماسه هفتم اسفند مردم سوادکوه عنوان کرد: تبلیغ و تقویت این برجستگی‌ها از وظایف ماست و باید این حماسه‌ها را با مستندسازی و آثار مکتوب و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های ملی ماندگار کنیم.

محمدی لائینی افزود: دو شهر آمل و سوادکوه وفاداری و حضور حماسی خود را نشان دادند و این حماسه نیاز به ترویج دارد.

محمدی لائینی بر لزوم جمع آوری خاطرات حماسه آفرینان حماسه هفتم اسفند سوادکوه بیان داشت: باید خاطرات جاماندگان و شاهدان این حادثه استخراج شود و روحیه ایستادگی و مقاومت این مردم به نسل‌های آینده انتقال داده شود.

گفتنی است؛ در ۷ اسفند ۱۳۶۰ گروهک اشرف دهقانی مبارزه مسلحانه‌ای را در شهر شیرگاه تدارک دید که شهر را کاملا به اختیار خود درآورند، اما همچون حماسه مردم آمل، مردم انقلابی و شهیدپرور شیرگاه با ایستادگی و شجاعت در برابر این اقدام ایستادگی کردند که در نهایت دو تن از مردم بی‌دفاع این شهر را به نام‌های «خسرو داودیان» و «قربانعلی دوست علیزاده» ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار