معاون تهذیب مدرسه «سفیران هدایت» بیجار:

روحانیون نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دارند

حجت‌الاسلام «هدایتی» گفت: حضور روحانیون و مبلغین دینی به‌صورت مستقیم در مناطق دورافتاده نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دارد.
کد خبر: ۵۰۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ - 26February 2022

روحانیون نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دارندبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «وحید هدایتی» معاون تهذیب مدرسه «سفیران هدایت» شهرستان بیجار، امروز (شنبه) در نشستی با مبلغین روستا‌های این شهرستان، اظهار داشت: حضور روحانیون و مبلغین دینی به صورت مستقیم در مناطق دورافتاده، نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین برنامه‌ریزی دشمنان در مناطق محروم و بر روی جوانان آن مناطق انجام می‌شود، افزود: نبود امکانات رسانه‌ای، عدم آشنایی دقیق با چهره واقعی دشمن و دیگر مشکلات دست به دست می‌دهند تا برنامه‌های ضددینی و دین‌ستیزانه دشمن در مناطق محروم و دورافتاده بهتر جواب دهد، از این رو حضور روحانی و مبلغ دینی به صورت دائم در چنین مناطقی از ضرورت‌هاست.

حجت‌الاسلام هدایتی تاکید کرد: حضور روحانیون و مبلغین دینی در مناطق دور افتاده بی‌شک با سختی‌های بسیاری همراه است؛ ولی کاری که مبلغان در این زمینه انجام می‌دهند خود یک جهاد اکبر و یک کار بزرگ در شناختن دین مبین اسلام به مردم، به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

معاون تهذیب مدرسه «سفیران هدایت» بیجار، با اشاره به اینکه باید حمایت از روحانیون طرح هجرت و مبلغین دینی بیشتر شود، عنوان کرد: کسی که احساس تکلیف دینی می‌کند و به دور از خانواده و زندگی خویش در مناطق محروم و دورافتاده حضور پیدا می‌کند، بی‌شک دغدغه دین و انقلاب دارد؛ بنابراین آن‌ها باید مورد حمایت سازمان‌های فرهنگی و دینی قرار داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته یکی از دغدغه‌های روحانیون و مبلغین دینی در این گونه مناطق، نبود زیرساخت‌ها و حتی محلی برای اسکان است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل که برخی از روحانیون با آن روبرو هستند، برطرف شود.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: باید امکانات سخت‌افزاری در اختیار مبلغین دینی در این مناطق دور افتاده قرار گیرد؛ زیرا زمانی که این امکانات مهیا باشد، بهتر می‌توان زمینه تبلیغ و جذب مردم و جوانان به دین و شریعت را مهیا ساخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار