امام جمعه سنندج:

علمای اسلام در طول تاریخ در جبهه تبلیغ و ارشاد بودند

ماموستا «رستمی» گفت: علمای اسلام در طول تاریخ جبهه تبلیغ و ارشاد بوده‌اند و باوجود همه مشکلات به خاطر دین خدا این سنگر را ترک نکرده‌اند و این مهم یک تبلیغ اصلی است.
کد خبر: ۵۱۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ - 06April 2022

علمای اسلام در طول تاریخ سنگر تبلیغ و ارشاد بودندبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار داشت: جنایت  هولناک بر علیه بشریت را که در ماه مبارک رمضان و در حرم مطهر امام رضا (ع) رخ داده و به شهادت یکی از طلاب منجر شده است را محکوم می کنیم.

وی، با اشاره به اهمیت تبلیغ و ابلاغ از دیدگاه قرآن کریم، افزود: گذاشتن چنین رسالت مهمی بر انسان، یک تبلیغ بزرگ عملی بود که مهاجر و انصار انجام دادند و پیامبر را به خاطر دین خدا یاری دادند.

امام جمعه شهرستان سنندج، عنوان کرد: با بررسی این عمل به نتایج مهمی می توان دست یافت، چرا که مهاجرین و انصار با هجرت خود به خاطر دین خدا، ایثار  کردند و از خود گذشتند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ به معنی ارشاد، راهنمایی و هدایت است، ادامه داد: گرفتن حق مردم از اصلی‌ترین برنامه‌های دین و وظایف پیامبران و اصحاب رسول و علما بوده است.

ماموستا رستمی بیان کرد: علمای اسلام در طول تاریخ سنگر تبلیغ و ارشاد بوده اند و باوجود همه مشکلات، به خاطر دین خدا این سنگر را ترک نکرده اند و این مهم یک تبلیغ اصلی است.

 وی با اشاره به آیاتی از قران کریم در رابطه با اهمیت تبلیغ در دین اسلام گفت: پیامبر اسلام ۱۴ سال در مسجد مدینه مردم رابه اسلام دعوت کرد و این یک تبلیغ واقعی بوده است.

امام جمعه شهرستان سنندج، بیان کرد: اهمیت تبلیغ این است که در برابر همه مشکلاتی که مقابل انسان قرار می گیرد، مردم را به دین دعوت کرد و این امر باید با حکمت و درایت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام، از انسان های ظالم و گمراه برای روی آوردن به اسلام دعوت کرد و از آنها شخصیت های مهمی ساخت خاطرنشان کرد: تبلیغ یعنی جامعه را در راه دین و توسعه، ساخت و پیامبر این امر را به خوبی انجام داد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار