امام جمعه سنندج مطرح کرد؛

لزوم تلاش جهادی مسئولان برای رفع مشکلات و بیکاری جوانان

ماموستا «رستمی» تلاش جهادی مسئولان برای رفع مشکلاتی اقتصادی و بیکاری جوانان را ضروری دانست و گفت: حمایت همه جانبه و به معنای واقعی از تولید می‌تواند بخش زیادی از مشکلات در دو حوزه اقتصاد و اشتغال را رفع کند.
کد خبر: ۵۱۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ - 16April 2022

لزوم تلاش جهادی مسئولان برای رفع مشکلات و بیکاری جوانانبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان سنندج که ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های فرماندار سابق سنندج، اظهار داشت: فرماندار جدید سنندج به حق نیرویی برآمده از بطن انقلاب اسلامی است.

وی افزود: خداوند کریم همه انبیا را برای دعوت و هدایت مردم به راه راست بر جامعه بشریت فرستاده است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دعوت مردم در مسیر تلاش برای عمران، آبادانی و خدمت‌گذاری از دیگر رسالت‌های انبیای الهی بوده است، گفت: خداوند رسول مکرم اسلام را بر رئوف و رحیم بودن نسبت به امت خود دعوت می‌فرمایند.

وی اضافه کرد: صداقت، امانتداری، ترحم، عطوفت و خدمت به همنوع تا جایی مهم است که پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند «خداوند هیچ رسولی را بر امتی فرو نفرستاده است مگر چوپانی کرده باشد».

وی گفت: دین مبارک اسلام بیش از سایر ادیان بر توجه بر توسعه، آبادانی و پیشرفت تاکید دارد تا جایکه که پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند: دنبال علم و توسعه و آبادانی بروید حتی اگر در پایین‌ترین طبقات زمین باشد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد:  امنیت و آرامش و توجه به این دو مقوله مهم از دیگر نکاتی است که در دین اسلام بر آن تاکید شده است.

وی کارنکردن به بهانه وجود تحریم را جایز ندانست و تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد ملت ما در بسیاری از جهات به رشد و ترقی بی‌نظیر رسیده‌اند اینکه برخی کم‌کاری‌ها و عدم تحقق مطالبات مردم به تحریم‌ها گره زده شود قابل قبول نیست.

امام جمعه سنندج در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی نخبه و تحصیلکرده و منابع خدادادی تحریم دشمنان را کاملا بی‌اثر و زمینه رونق تولید و توسعه و عمرانی را در کشور فراهم سازیم.

وی اظهار کرد: وحدت اصل مهمی در تحقق اهداف و بی‌اثر شدن توطئه‌های دشمنان است و زمینه رشد و توسعه همه جانبه را فراهم می‌کند.

ماموستا رستمی عنوان کرد: ایران دارای ثروت‌های زیادی از منابع خدادادی تا نیروهای نخبه و تحصیلکرده و توانمند است که شایسته‌سالاری در انتصابات لازمه استفاده و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها برای خدمت بیشتر به مردم و رفع مشکلات است.

وی در ادامه از اسلام به عنوان دین مشورت نام برد و گفت: توجه به اصول مهمی مانند مشورت در کارها، مساوات و عدالت در ارائه خدمات، دوری از تبعیض، خودداری از باند و بازی و امانت‌داری و ...موجب موفقیت انسان ها در هر جایگاه و مسئولیت می شود.

ماموستا رستمی تلاش جهادی مسئولان برای رفع مشکلاتی اقتصادی و بیکاری جوانان را ضروری دانست و عنوان کرد: حمایت همه جانبه و به معنای واقعی از تولید می‌تواند زمینه‌ساز رفع بخش زیادی از مشکلات در دو حوزه اقتصاد و اشتغال باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار