مدیرکل آموزش و پرورش کردستان مطرح کرد؛

لزوم ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب

«ناظمی‌جلال» گفت: ضرورت پیوند عمیق دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در سراسر کشور در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین تحقق سند تحول بنیادین در اولویت آموزش‌وپرورش است.
کد خبر: ۵۲۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ - 23May 2022

ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اولویت آموزش‌وپرورش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «هاشم ناظمی‌جلال» مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز (دوشنبه) در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نحوه طی مسیر، منابع، امکانات لازم تقسیم کار در سطح ملی و الزامات این مسیر به صورت شفاف و دقیق مشخص شده است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت مدارس و حوزه‌های علمیه همچنین بهره‌گیری از متخصصان حوزه تعلیم و تربیت برای تحقق این مهم تلاش کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر جایگاه موثر و کلیدی روحانیون در ارتقاء تعلیم و تربیت دینی دانش‌آموزان گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه در این شبکه عظیم فرهنگی و تربیتی وظیفه مهم و حساس دارند و باید نیروهایی را تربیت کند که توانایی تاثیرگذاری و جهت‌دهی در آموزش و پرورش را داشته باشند.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: برنامه‌هایی که این ستاد در سطح ملی به ویژه در سطح استان کردستان دارد در ۵ حوزه مدیریت و تشکیلات تربیتی، تبلیغی، پژوهش، منابع انسانی و آموزش و برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌ها برنامه ریزی شده است.

ناظمی‌جلال با بیان تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان داشت: فاصله زیادی تا تحقق اهداف و عملیاتی شدن این سند داریم و ۳۲۰ هزار دانش آموز  آماده هستند که به گونه ای تربیت شوند که در تراز نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راهی جامع جهت تحقق حیات طیبه است.

ناظمی‌جلال ادامه داد: ضرورت پیوند عمیق دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در سراسر کشور در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین تحقق سند تحول بنیادین در اولویت دستگاه عظیم آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر اجرایی شدن حضور روحانیون دینی در حوزه تعلیم و تربیت استان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های بنده در دولت سیزدهم این است که از  نظرات روحانیون، ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها در خصوص نحوه تعلیم و تربیت راهنمایی، نظرسنجی و کمک بخواهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار