مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش:

علما در آموزش و پرورش از جایگاه بالایی برخوردار هستند

حجت‌الاسلام «نیکزاد» با اشاره به اینکه نقش معلمی نقش برجسته‌ای است و خداوند این نقش را در ابتدا برای بشر ایفا کرده است، گفت: علما در آموزش و پرورش از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و اهمیت آموزش عمومی در این نهاد بسیار بالاست.
کد خبر: ۵۲۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ - 23May 2022

«علما» در آموزش و پرورش از جایگاه بالایی برخوردار هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «حمید نیکزاد» مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش، ظهر امروز (دوشنبه) در گردهمایی استانی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور مسئولان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و ارشاد‌های علمای این مرز و بوم، کردستان به انقلاب اسلامی دین خود را ادا کرده و توانسته در عرصه‌های مختلف موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه نقش معلمی نقش برجسته‌ای است و خداوند این نقش را در ابتدا برای بشر ایفا کرده است، گفت: تمام علوم را خداوند بر قلب پیامبران ارسال و جمیع این علوم به رسول خدا رسیده است.

حجت‌الاسلام نیکزاد تصریح کرد: امام راحل از عالم به عنوان مدرسه نام برد و معلمان این مدرسه انبیاء و علما هم وارثین انبیاء هستند.

وی با اشاره به اینکه شهید ماموستا برهان عالی از معلمان و علمای برجسته کردستان بود که حق و حقیقت را بیان می‌کرد، موضوعی که برای استکبار خوشایند نبود، خاطرنشان کرد: علما در آموزش و پرورش از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و اهمیت آموزش عمومی در این نهاد بسیار بالاست.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این شورا برای گسترش فرهنگ تعلیم و تربیت برنامه‌های متناسب با استان‌ها را تدوین ابلاغ می‌کند، اظهار کرد: در نیازمند تحول در آموزش و پرورش هستیم و نقش علما و معلمان به واسطه علوم الهی که دارند در این راستا بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام نیکزاد تصریح کرد: راهکار‌های متعددی برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش برای تحول سند بنیادین آموزش و پرورش ارائه شده است و در این دوره دنبال پیوند بین مسجد و مدرسه هستیم.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای طرح‌های امین، مسجد و دیده‌بان در حال اجراست، عنوان کرد: برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار