استاندار یزد:

هیأت‌های اندیشه‌ورز بسیج موتور محرک توسعه کشور هستند

«فاطمی» با بیان این که هیأت‌های اندیشه‌ورز بسیج موتور محرک توسعه پایدار کشور هستند، گفت:‌ اگر بخواهیم حرکتی رو به جلو داشته باشیم نیازمند استفاده از خرد جمعی هستیم.
کد خبر: ۵۰۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹ - 26February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «مهران فاطمی» استاندار یزد امروز در دهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان یزد با بیان این‌که امروز در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سطوح مختلف کشور نیازمند تفکر و تعقل کاربردی هستیم، اظهار داشت: اگر بخواهیم حرکتی رو به جلو داشته باشیم نیازمند استفاده از خرد جمعی هستیم.
 
وی با طرح دو سئوال این‌که امروز سهم هئیت‌های اندیشه ورز در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی چقدر است؟ و هیئت‌های اندیشه ورز در میدان عمل حرکت در کف نظام اجرایی چه جایگاهی دارد؟، افزود: بایستی به یک مدلی برسیم که میزان کارایی اثربخشی و جایگاه‌های هئیت‌های اندیشه‌ورز ارتقا پیدا کند و نتایج این اقدامات مثبت دیده شود.
 
استاندار یزد با تاکید بر این نکته که دستگاه‌های ما دچار مشکلات و نظام مسائل هستند گفت: پیشنهاد می‌کنیم جهت اجرایی کردن راهبرد‌ها هر هیئت اندیشه ورز متناسب با کارکرد در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی استان، دستگاه‌های مرتبط را احصا کرده و جلسات مشترکی بین مدیران، دبیران و اعضای هئیت‌های اندیشه ورز با مسئولان آن دستگاه‌ها برگزار شود.
 
فاطمی اضافه کرد: برگزاری این جلسات سبب خواهد شد عزیزان در باب موضوعات به یک فهم مشترک رسیده و سپس یک تفاهم نامه بین هیئت اندیشه ورز و کارگروه انعقاد شود تا پس از بررسی نظام مسائل درکارگروه و شورا‌های مربوطه پیشنهادات به دستگاه‌ها ارسال و بدین گونه فاصله بین تولید فکر و اجرای آن برداشته می‌شود.
 
وی در پایان گفت: با این روش مسائل هدفمند و با رعایت اولویت‌های دستگاه‌ها بررسی و ارائه راه حل می‌شود و ما نیز ملاک ارزیابی دستگاه‌ها را بر این اساس قرار می‌دهیم تا درمیدان عمل توان بسیح را نشان داده و بتوانیم یزد را استان الگو در این زمینه معرفی کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار