مسئول سیاسی سپاه شهرستان بوئین زهرا:

امنیت، اساسی‌ترین تفکر در جامعه بین‌الملل به جای اقتصاد لیبرالیستی است

«امیری‌نژاد» گفت: امنیت را اساسی‌ترین تفکر در جامعه بین‌الملل به جای اقتصاد لیبرالیستی است و جنگ بین روسیه و اوکراین نشان داد که اعتماد به آمریکا و وعده‌های آنها سرابی بیش نیست.
کد خبر: ۵۰۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ - 27February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «مرتضی امیری‌نژاد» مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، صبح امروز در گردهمایی سیاسی کارکنان و سربازان ناحیه امام حسین (ع)، به اصول سیاست خارجی آمریکا در غرب آسیا اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از منافع نفتی، حفظ منطقه به عنوان بازار مصرف، حمایت از هم پیمانان، تثبیت قدرت آمریکا در منطقه و حفظ روابط با کشورهای هم پیمان منطقه‌ای در یک نگاه کلان از اصول سیاست خارجی آمریکا در غرب آسیا است و این منطقه تعیین کننده موازنه قدرت در منطقه برای آمریکا و نشان دهنده قدرت برتر اوست.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر توانمندی موشکی ایران بیش از توانمندی هسته‌ای برای آمریکا چالش برانگیزتر است، زیرا ایران نشان داد با وجود نارضایتی و عهدشکنی آمریکایی ها و بی عملی اروپایی ها، فقط در بخش های فنی توافق هسته ای تجدید نظر کرده و توان موشکی را به موضوع هسته ای گره نزده است.

امیری نژاد، امنیت را اساسی ترین تفکر در جامعه بین الملل به جای اقتصاد لیبرالیستی دانست و گفت: جنگ بین روسیه و اوکراین نشان داد که اعتماد به آمریکا و وعده های آنها سرابی بیش نیست و نباید بر اساس وعده های این کشور برنامه ریزی کرد. تحولات اخیر در اوکراین این موضوع را اثبات کرد که امنیت قابل مذاکره نیست و امنیت اساسی ترین تفکر در جامعه بین الملل به جای اقتصاد لیبرالیستی قابل مطرح و عملیاتی است.

مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به امنیت و اقتصاد به عنوان متغیرهای مستقل و وابسته در صحنه های بین المللی اشاره کرد و گفت: علیرغم تبلیغات سنگین غرب، امروز اقتصاد یک متغیر وابسته است و این امنیت است که می تواند متغیر مستقل و تأثیرگذار بر سایر روندها و صحنه های بین المللی باشد. امروز اقتصاد بدون امنیت در منازعه استراتژیک بین المللی نمی تواند امنیت ملی را برای هیچ کشوری تضمین کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار