سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

حدود ۱۱ درصد کتاب در حوزه ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید تولید شده است

«فقیه» گفت: طبق آمار ۲۲ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در کشور تولید شده است که حدود ۱۱ درصد آن متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
کد خبر: ۵۰۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ - 28February 2022

حدود ۱۱ درصد کتاب در حوزه ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تولید شده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدعلی فقیه» سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب حوزه ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» که در تالار وحدت و به صورت ویدئو‌کنفرانس همزمان در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت کتاب و اینکه هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب را پر کند تأکید داشته‌اند و خود ایشان همواره به مطالعه می‌پردازند.

وی با تأکید بر اهمیت ترجمه و ترجمه معکوس کتاب گفت: مقام معظم رهبری همواره به ترجمه کتاب نیز توجه فراوانی داشته‌اند. بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته است و در دو دوره از جشنواره سرخ نگاران ۵۰ و ۷۰ عنوان کتاب ترجمه شد. باید به جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشتند توجه شود تا با تحریف ذهن جوان‌ها در فضای مجازی مواجه نشویم.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر کتابخانه‌های تخصصی در حوزه دفاع مقدس برای ایجاد تولید محتوا برای نویسندگان گفت: کتابخانه بنیاد مرجع خوبی برای تولید محتوا است.

فقیه افزود: طبق آمار ۲۲ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در کشور تولید شده است که حدود ۱۱ درصد آن متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران است. بخش مستندنگاری و مجله شاهد یاران که شهید محور و رویداد محور هستند اطلاعات ارزشمندی را تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار