نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

ضرورت حفظ وحدت روحانیون شیعه و سنی برای اعلام رؤیت هلال ماه

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت روحانیون شیعه و سنی برای اعلام رؤیت هلال ماه در ماه مبارک رمضان، گفت: اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، مربوط به مسائل علمی است که باید علما در صداوسیما، رسانه‌ها و مساجد این واقعیت را تبیین کنند.
کد خبر: ۵۱۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ - 07March 2022

در رؤیت هلال به مبنای علمی توجه شودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در کردستان، امروز (دوشنبه) در دیدار با اعضای ستاد استهلال کردستان، با اشاره به حدیث قدسی «الصَّوْمُ لِی وَ أَنَا أجْزَی بِه (روزه مال من است و من پاداش آن را می‌دهم)، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال این توفیق را به ما بدهد که از فیوضات ماه‌های مبارک شعبان و رمضان بهره ببریم.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت روحانیون شیعه و سنی برای اعلام رؤیت هلال ماه در ماه مبارک رمضان، گفت: اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، مربوط به مسائل علمی است که باید علما در صداوسیما، رسانه‌ها و مساجد این واقعیت را تبیین کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه مگر می‌شود که عده‌ای از مردم عید بگیرند و عده‌ای دیگر روزه باشند، اضافه کرد: باید حب و بغض و لج و لج‌بازی‌ها را کنار گذاشت و همه با هم ضمن وحدت، از واقعیت دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها ادعای علم داشته، اما برون‌دادشان جهل و لج‌بازی و همواره دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی هستند، افزود: برخی فقط به دنبال مخالفت هستند، در حالی‌که باید در اسلام، این مسائل کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تأکید بر اینکه در رؤیت هلال به مبنای علمی توجه شود، عنوان کرد: علما در برابر تحرکات برخی افراد سکوت نکنند، جای تأسف است که عده‌ای در برابر تبعیض و ظلم سکوت می‌کنند؛ اما در بسیاری از موارد و جنگ اخیر (روسیه و اوکراین) دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در ۲ هزار و ۵۹۰ مسجد استان کردستان مشکل اختلافی وجود ندارد، یادآور شد: با تبعیت از فرموده خداوند، پیامبر و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) مشکلی ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها