شهید ابوشهید موسوی نجفی؛

«جهاد» به عرصه نظامی محدود نمی‌شود

روحانی شهید «ابوشهید موسوی نجفی» در وصیت‌نامه خود آورده است: جهاد از ضروریات دین است، لذا باید در این زمان با دست و زبان و نوشتن جهاد کنیم، تا پرچم اسلام برافراشته باشد. خدا ما را خلق کرد تا این حکم اسلام را در زمین بجا بیاوریم.
کد خبر: ۵۱۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۱ - 16March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «سیدعلاء ابوشهید موسوی نجفی» در یکم فروردین ۱۳۴۰ در شهر کاظمین استان بغداد عراق به دنیا آمد.

وی، تحصیلات خود را از هفت سالگی در کاظمین آغاز کرد. با پایان تحصیلات ابتدایی وارد مقطع راهنمایی شد. مقطع هنرستان را در مدرسه کوخ بغداد ادامه داد. سیدعلاء هنوز ثلث اول را نگذرانده بود که رژیم بعث عراق شروع به آزار، اذیت و تبعید خانواده‌های مؤمن کرد، این امر مصادف با اعدام مرجع بزرگ آیت الله صدر و خواهر ایشان شد. او نیز که از گرایش‌های اسلامی برخوردار بود در سال ۱۳۶۰ همراه با خانواده خود از عراق اخراج شده و به ایران آمدند.

سیدعلاء پس از ورود به ایران به شهر مشهد آمد و زندگی خود را در این شهر آغاز کرد. او برای امرار معاش در یکی از کارخانه‌های کبریت‌سازی مشغول به کار شد. پس از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر حضور در جبهه به‌عنوان تکلیف شرعی، به پادگان شهید باقر صدر رفت و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی به شرق بصره اعزام شد.

او در ۲۷ آذر ۱۳۶۲ دچار مجروحیت شد و در بیمارستان شهید فیاض‌بخش دوران نقاهت را گذراند. وی پس از بهبودی وارد حوزه علمیه مشهد شد و مدت یک سال در مدرسه امام محمدباقر (ع) تحصیل کرد. در ۲۷ آذر ۱۳۶۳ به دلیل نداشتن کارت شناسایی ایرانی از تحصیل بازماند اما برای اینکه دوره تحصیلی خود را به پایان برساند به‌صورت آزاد شروع به فراگیری دروس حوزوی کرد و پس از سه سال موفق به اتمام درس شد. در پی درخواست از حوزه علمیه که روحانیون عراقی نیز در جبهه‌ها حضور پیدا کنند سیدعلی نیز به پادگان شهید غیوراصلی اعزام شد و دوره پنجم آموزش نظامی را پشت سر گذاشت.

ابوشهید در یازدهم فروردین ۱۳۶۴ به تیپ بدر مستقر در هورالهویزه اعزام شد. وی پس از اتمام عملیات قدس ۴، در دوره آموزشی تیپ بدر در کوه‌های بهبهان شرکت کرد و پس از گذراندن این دوره، به بانه اعزام شد و سپس به پادگان سیدالشهداء (ع) مستقر در مهاباد رفت.

موسوی نجفی رزمنده شجاعی بود که در جبهه علاوه بر انجام مسئولیت‌هایی همچون آموزش و تفسیر قرآن به‌عنوان نیروی رزمی نیز فعالیت می‌کرد.

ابوعلاء ۲۴ ماه در جبهه حضور داشت و در این مدت در عملیات‌های بدر، قدس ۴ و کربلای ۲ شرکت کرد. وی سرانجام در دهم شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران در حالی که مشغول انتقال مجروحین بود بر اثر اصابت خمپاره به شهادت رسید.

پیکر این روحانی شهید پس از تشییع در گلزار شهدای بهشت رضا مشهد به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

«عزیزان من! جهاد از ضروریات دین است، لذا باید در این زمان با دست و زبان و نوشتن جهاد کنیم، تا پرچم اسلام برافراشته باشد. خدا ما را خلق کرد تا این حکم اسلام را در زمین بجا بیاوریم. جهاد، یکی از فرائض اسلام است. چنانچه آیت الله کاشف الغطا در این باره فرمود جهاد مهم‌ترین فریضه در اسلام می‌باشد و حتی بالاتر از نماز است و یکی از واجبات عینی بر مسلمین است و اگر جهاد نبود اسلام هم نبود، لذا باید جهاد کنیم برای پیروزی. چون پیروزی تنها با ایمان به دست نمی‌آید و خداوند در این باره می‌گوید: «واعدوا لهم ماستطعتم من قوه» باید خون جاری شود تا پیروزی محقق شود.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار