در خانه کتاب و ادبیات ایران؛

کتاب «تجاوز به سبک یک جنتلمن» رونمایی شد

کتاب تجاوز به سبک یک جنتلمن نوشته الهام بن عباس در خانه کتاب و ادبیات ایران رونمایی شد.
کد خبر: ۵۱۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ - 08March 2022

کتاب «تجاوز به سبک یک جنتلمن» رونمایی شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از کتاب «تجاوز به سبک یک جنتلمن» روز گذشته در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

این کتاب اثر پژوهش‌های سید میثم میرهادی براساس یافته‌هایی از افرادی است که مورد خشونت‌های جنگی قرار گرفته‌اند. ترجمه‌های این گفته‌ها توسط الهام بن عباس، به زبان روان داستان درآمده و در نشر ستاک چاپ شده است.

این جلسه با حضور محقق و مولف کتاب و همچنین سفیر کشور بوسنی و هرزگوین اساتید مختلف حوزه حقوق بین الملل و بوسنی و هرزگوین و علاقه‌مندان و مسئولان نشر ستاک و خانه شعر و ادبیات و منطقه گردشگری عباس آباد برگزار شد.

در ابتدا مثیم میرهادی مدیر شبکه سحر بالکان به دشواری‌های راه گرفتن مجوز این کتاب اشاره کرد و افزود که در این موضوع کار‌های اندکی شده و تعداد کثیری از این یافته‌ها موجود است که امید است فتح بابی در این زمینه صورت گیرد. هم چنین وی اشاره کرد که این کتاب ظرفیت این را دارد که به زبان بوسینیایی برگرداند شود.

سپس ذاکرحسین استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه تهران به علاقه خود از دوران جوانی به مسائل بوسنی پرداخت و به خشونت‌های جنگی به عنوان یک ابزار علیه تحدید نسل مسلمانان بوسنی اشاره کرد و افزود که قطعنامه نسل‌کشی شمردن فاجعه سربرنیستا توسط روسیه وتو شده بود.

در ادامه مسئول نشر ستاک به ارزشمند بودن این اثر اشاره کرد. همچنین صباح الدین شاریچ، پژوهشگر موسسه جنایت علیه بشریت وابسته به دانشگاه سارایوو به مستند بودن این روایت‌ها در قالب یک پیام ویدیویی به این جلسه، اشاره کردند.

سمیر ولاجیچ سفیر بوسین و هرزگوین در تهران نیز در این جلسه اشاره به اهمیت جنگ و موضوع خشونت‌های جنگی اشاره کردند و از زحمات پژوهشگر و نویسنده این کتاب تشکر کردند.

در نهایت نویسنده این اثر خانم الهام بن عباس به سختی‌های به تحریر در آوردن این حوادث پر آلام اشاره کردند و خود را همواره به عنوان داستان سرا با شخصیت‌های داستان هم ذات پنداری می‌کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار