رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور:

صیانت و کنترل سرمایه های ملی جزء وظایف پدافند غیر عامل است

سردار جلالی گفت: برابر سند چشم انداز قرار است که ما در رتبه اول منطقه قراربگیریم، به نحوی که سایر دانشمندان برای کسب و تولید علم ناچار به فراگیری زبان فارسی گردند.
کد خبر: ۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷ - 27October 2013

صیانت و کنترل سرمایه های ملی جزء وظایف پدافند غیر عامل است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار جلالی رئیس پدافند غیر عامل کشور، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز شهید در مراسم صبحگاه مشترک پدافند غیرعامل کشور در مدرسه علامه حلی تهران اظهار داشت : بنا بر سند چشم اندازی که توسط نخبگان کشور تهیه شده وبه تایید مقام معظم رهبری رسید، قراراست که پیشرفت روبه جلوی کشور مبنای تولید علم قرار گیرد.

رئیس پدافند غیر عامل کشور افزود: برابر سند چشم انداز قرار است که ما در رتبه اول منطقه قراربگیریم، به نحوی که سایر دانشمندان برای کسب و تولید علم ناچار به فراگیری زبان فارسی گردند و باید از مسیر تولید علم و دانش و تبدیل علم به صنعت و قدرت مقتدر گردیم.

وی با بیان این که مدرسه علامه حلی و سایر مدارس سربازان اقتدار ملی هستند ابراز داشت: در پدافند غیر عامل، متمرکز به حفظ و صیانت از سرمایه های کشور شده ایم و صیانت و کنترل سرمایه های ملی جزء وظایف پدافند غیر عامل می باشد.

سردار جلالی با بیان این که همه ی کشورها دارای سرمایه های فیزیکی هستند و به تناسب منافع خود از آن دفاع می کنند، تصریح کرد: دوره سرمایه های فیزیکی رو به پایان است و امروز دوره ی سرمایه های سایبری است. بر این اساس امروز شاهد یک شیب بسیار تند از تبدیل سرمایه های فیزیکی به سایبری هستیم و حتی انسان نیز در آینده به این سمت کشیده خواهد شد.

رئیس پدافند غیر عامل با اشاره به ضعف عملکرد درمورد سرمایه های انسانی کشورعنوان کرد: امروز در این راستا ضعیف عمل کرده ایم و توجه کافی به نخبگان نداشته ایم اما دشمن از طریق دعوتنامه، وعده های مادی و ... در این حوزه با قوت بسیار فعال است که البته این نشان از پایان دوره های نخبگان و دانشمندان آن کشورها و افزایش آن در کشورهای درحال توسعه به ویژه ایران دارد.

سردار جلالی نخبگان کشور را سرمایه هایی که دارای بازدهی فراوانی نسبت به سرمایه گذاری در زمینه فیزیکی می باشند دانست و گفت: اگر بر روی دانش اموزان کشور سرمایه گذاری گردد نرخ بازگشت سرمایه به کشور بیشتر خواهد بود همچنین دانش آموزان باید حس خود را به عنوان یک سرمایه ملی اولین وظیفه خود بدانند و سپس شناخت خود در حوزه های پدافند غیر عامل را سرلوحه خود قرار دهند.

وی افزود: امیدواریم در دولت تدبیر و امید بتوانند از سرمایه های انسانی به خوبی استفاده نمایند و سازو کار مناسبی در این زمینه تدبیر کنند، بخش دیگری از سرمایه های کشور را سرمایه های معنوی تشکیل می دهند که از اهمیت بالای برخوردار است، قدرت امروز امریکا بیش از شصت درصدش به پرستیژ آن کشور بر میگردد که مقام معظم رهبری نیز بار ها به اقتدار ملی اشاره نموده اند و پدافند غیر عامل در این امر مهم وظیفه ی خطیری دارد.

سردار جلالی در پایان با طرح سوالی برای دانشآموزان سراسر کشور گفت : اگر سرمایه های ملی را در چهار مورد(فیزیکی، سایبری، انسانی و معنوی) بدانیم، برای  حفاظت و نگه داری از سرمایه های انسانی چه راه کارهایی وجود دارد؟

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار