بروجردی:

پدافند غیر عامل مانع از اختلال نظام بانکی شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سال گذشته دشمن قصد داشت در روزهای پایانی سال در نظام بانکی اختلال ایجاد کند، اما از سوی پدافند غیرعامل تلاش‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفت و در اسرع وقت نقاط ضعف پوشش داده شد.
کد خبر: ۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱ - 30October 2013

پدافند غیر عامل مانع از اختلال نظام بانکی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درهمایش گرامیداشت دهمین سالگرد پدافند غیرعامل با تاکید بر تغییرات به وجود آمده در جنگهای بینالمللی اظهار داشت: در روش و تاکتیک جنگها تغییرات اساسی و مهمی به وجود آمده است. در روش جدید دشمن با موشک نقاط حساس کشور را نمیزند، بلکه جنگ خود را در قالب تهدیدهای نرم و جنگهای سایبری ادامه می دهد.

وی افزود: در دو سال گذشته دشمن قصد داشت در روزهای پایانی سال در نظام بانکی اختلال ایجاد کند، اما از سوی پدافند غیرعامل تلاشهای گستردهای در این زمینه صورت گرفت و در اسرع وقت نقاط ضعف پوشش داده شد و امکان ضربه زدن به جمهوری اسلامی از دشمن گرفته شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر بومیسازی فناوریهای نظامی گفت: حمله دشمن تنها از راه نظامی صورت نمیگیرد، بلکه او از راههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایبری کشور را مورد حمله قرار میدهد. در مقاطع بحرانی و زمانهایی که کشور وضعیت ملتهبی دارد دشمن از راه پخش شایعه دست به کار میشود و از این راه به ما ضربه میزند.

وی افزود: تا جایی که میتوانیم باید به توان ملی خودمان تکیه کنیم. ما با تکیه بر توانمندیهای خودمان توانستیم در فنآوری نانو از مقام شصتم به مقام هشتم جهان دست یابیم.

بروجردی اظهار داشت: برای اجرای اصول پدافند غیرعامل باید تا جایی که میتوانیم هزینه کنیم. ما در مجلس از این امر استقبال و حمایت میکنیم و از دولت میخواهیم که درلایحه بودجه 93 و متمم بودجه امسال این امر را در اولویت قرار دهد.

وی تاکید کرد: آمریکا همواره در فکر ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده است و اکنون که ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی هستیم باید تا جایی که میتوانیم توان دفاع از منافع ملی را بالا ببریم.

نظر شما
پربیننده ها