آیت‌الله صدیقی در نماز جمعه تهران:

سپاه با پرتاب ماهواره نور ۲ و تکیه به دانشمندان ایرانی، چشم دشمنان را کور کرد

امام‌جمعه تهران با اشاره به پرتاب ماهواره نور ۲ گفت: سپاه پاسداران با این کار که با تکیه به جوانان دانشمند ایرانی صورت گرفت، چشم دشمنان را کور کرد؛ این جوانان توانایی پیروزی در میدان اقتصادی را دارند به شرطی که به آن‌ها بها داده شود.
کد خبر: ۵۱۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 11March 2022

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله صدیقی آغاز شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته (۲۰ اسفند) که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه تقوا موجب پیروزی بر دشمن بیرونی و درونی می‌شود اظهار داشت: تقوا مسیر هدایت، منشا بصیرت، راه پیروزی بر دشمن بیرونی و درونی و کلید باز شدن درهای خیر و رحمت است و خداوند خارج از محاسبات، به اهل تقوا خیر و نعمات می‌بخشد.

خطیب جمعه تهران عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که انسان از تنگناها خلاصی می‌یابد، تقوای الهی است. اگر کسی تقوا را رعایت کند، یعنی آنچه خدا امر کرده را انجام دهد و به آنچه نهی فرموده نزدیک نشود، خداوند متعال که قدرت مطلق است زندگی او را آسان می‌کند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به ایام‌الله پیش رو و اعیاد ماه شعبان که چشمه‌ای از رحمت خداوند است، افزود: این ماه نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم و از این ماه با دست خالی خارج نشویم. ویژگی این ماه این است که لحظه، لحظه آن به رحمت پیچیده شده و مجرای رحمت الهی است.

وی با تاکید بر اینکه رضوان الهی بالاتر از بهشت است، تصریح کرد: رضوان الهی، رضایت خداوند است. کسی که عاشق خدا باشد فقط آرزو دارد که پروردگار از او راضی باشد.

امام جمعه تهران با بیان اینکه استغفار کردن راه بازگشت به مسیر رضایت الهی است، گفت: مناجات شعبانیه از مهم‌ترین اذکاری است که برکت زیادی به همراه دارد.

دست به دست هم دهیم و نگذاریم به برادرانمان سخت بگذرد

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: نکته دیگر در ماه شعبان بخشش و توجه به فقرا است. کمک به فقرا در این ماه بسیار سفارش شده است که برکت دیگری به همراه دارد. باید دست به دست هم بدهیم و در شرایط گرانی و مشکلات معیشتی فعلی نگذاریم به برادرانمان سخت بگذرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: ایشان در این دیدار، نقش بی‌بدیل آنها را گوشزد فرمودند و از نمایندگان خبرگان رهبری خواستند نقش و وظیفه خود را در پایش رهبری انجام دهند.

خطیب جمعه تهران ضمن آرزوی سلامت برای رهبر با صلابت انقلاب اسلامی، گفت: ایشان به اعضای خبرگان رهبری توصیه کردند که مراقبت لازم را نسبت به پایش مقام رهبری داشته باشند. این نشانه کرامت، تواضع و حق‌مداری بی‌بدیل ایشان است.

آیت‌الله صدیقی در رابطه با جهاد تبیین، اظهار کرد: دشمن با فعالیت پرحجم خود، باورها و اعتقادات مردم را بمباران می‌کند و این اثر گذار است. حتی حرفی که دروغ است و همه کذب آن را می‌دانند بعد از تکرار مداوم به باور تبدیل می‌شود.

دشمن هنرمندانه و با ابزار مدرن، باورها و اعتقادات مردم را مورد هجوم قرار می‌دهد

وی اضافه کرد: اینکه از طرف مقابل دشمن هنرمندانه و با ابزار مدرن، باورها و اعتقادات را مورد هجوم قرار دهند و ذهن جوانان و اقشار مختلف را به ویرانی بکشند و از این طرف، تبیین، توجیه و دفاع مناسب وجود نداشته باشد به ما ضربه خواهد خورد.

امر به معروف و نهی از منکر به قتل رسیده است

امام جمعه موقت تهران در ادامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را امر ی ضروری برشمرد و عنوان کرد: خبری از امر به معروف و نهی از منکر در بطن جامعه وجود ندارد و می‌توان گفت امر به معروف و نهی از منکر به قتل رسیده است.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه مهمی است که به تعبیر امیرالمومنین علی (ع) تمام فرائض به آن مربوط هستند. امر به معروف و نهی از منکر همان تبیین است. ما قانونی سازنده‌تر، سرنوشت‌سازتر و اثرگذارتر از احساس مسئولیت برای موجودیت دینی و هویت انقلابی نداریم.

وی ادامه داد: باید همه را مثل خود ببینیم؛ یکدیگر را به خوبی وادار کنیم و از بدی بازداریم. یکی از مصادیق این احساس مسئولیت، امر به معروف و نهی از منکر در ابطال باطل و تحقیق حق است. دشمن باید بداند ما برای اثبات حق بودن خود و باطل بودن آنها کمر بسته‌ایم ساکت نخواهیم نشست.

سپاه با پرتاب ماهواره نور ۲ و تکیه به دانشمندان ایرانی، چشم دشمنان را کور کرد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پرتاب ماهواره نور ۲ اظهار داشت: مأموریت ماهواره نور 2 جمع آوری اطلاعات، رصد و پیش بینی سیل است ضمن اینکه در مسائل راهبردی نظامی و بالابردن ارتقا و بنیه دفاعی هم نقش ویژه‌ای دارد. 

وی گفت: در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ماهواره نور یک با موفقیت به فضا پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت این در حالی است که این ماهواره تا یکسال آینده همچنان فعال است اما ماهواره ای نور ۲ در ۵۰۰ کیلومتری زمین مستقر شده و کاربرد بیشتری دارد؛ گام بلند سپاه در فضای شدن جمهوری اسلامی آغاز شده است و ادامه خواهد داشت. 

آیت الله صدیقی تصریح کرد: ما اولین کشور اسلامی در فضا هستیم؛ همزمان با اعیاد شعبانیه اقدام سپاه در پرتاب ماهواره ای نور ۲ بسیار جالب توجه است. 

وی گفت: ماهواره ای نور ۲ ماهواره سنجشی است که بعد از ۴۸۰ ثانیه در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته است. 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بدون شک شرایط بین‌المللی نشان می‌دهد که توسعه و پیشرفت بدون امنیت کارایی ندارد و کشور محتاج دیگران خواهد شد.

وی افزود: سپاه پاسداران تاکنون در کنار سایر خدماتی که به جامعه داشته در بعد کمک رسانی و حضور بسیج در روزهای سخت کشور و حمایت از مظلومان و مستضعفان هم نشان داد می‌توانیم بدون اتکا به نیروهای خارجی و اتکا به نیروهای داخلی، دشمنان را کور کنیم و آنها را به وحشت بیندازیم. 

بالاترین فساد امروز ایجاد یأس در جامعه است

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: بالاترین فساد امروز ایجاد یأس در جامعه است. ما مملکتی داریم که بیش از چهار دهه استقلال، عزت، اقتدار خود را حفظ کرده، اقتدار جهشی داشته، نفوذ منطقه‌ای و پیشرفت‌های علمی در ابعاد مختلف جهشی داشته است.

آیت‌الله صدیقی گفت: امروز برخی افراد بی‌خبر با کسانی که سابقه کار صدساله دارند ما را مقایسه می‌کنند، درحالیکه ما در این چهل سال علیرغم جنگ، آشوب، فتنه و مشکلات بسیاری که داشته‌ایم، توانسته‌ایم تا این حد اوج بگیریم و این یکی از نقاط عطفی است که باید به آن افتخار کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار